Nyt onlinesupermarked til mindre virksomheder

Efter et udviklingsarbejde lancerer FoodService Danmark landets første B2B-onlinesupermarked. Hermed lukker fødevaregrossisten det hul i markedet, som mange mindre virksomheder har oplevet siden Metros lukning i december sidste år.

14.04.2015

SCM.dk

Om FoodService Danmark

FoodService Danmark er ejet af Dagrofa og omsætter for godt 4,5 milliarder om året og beskæftiger ca. 1.100 ansatte.

Virksomheden består af Dagrofa S-Engros, som med 30 engrosbutikker er Danmarks største cash & carry grossist, og Catering Engros, som er totalleverandør af fødevarer til professionelle.

Derudover er FoodService Danmark hel eller delvis ejer af selskaberne: HKI Ost, KødGrossisten, Prima frugt og SØRWI.

Det nye onlinesupermarked tilbyder dermed en effektiv ”one stop shop” til alle daglige forsyninger for mindre erhvervsdrivende. Med få klik føjer brugeren varer til kurven og betaler med kreditkortet – uden at skulle forlade kontoret, som det ellers er tilfældet i dag. Alle indkøb foretaget inden kl. 10.00 leveres dagen efter til adressen med Post Danmark, oplyser FoodService Danmark.

”Med dagrofaerhverv.dk lukker vi et hul i markedet. Hidtil har der ikke eksisteret et målrettet online B2B-supermarked, hvor mindre erhvervsdrivende let kan bestille og få bragt alle nødvendige fornødenheder i en virksomhed direkte til døren. Det er et marked, der så at sige har fået lov at stå uantastet med deres oplagte behov for en nem og effektiv adgang til at handle alle forsyninger og fødevarer fra dag til dag”, siger Henrik Clausen, adm. direktør i FoodService Danmark, og tilføjer:

”Med vores stærke kompetencer inden for e-handel, fødevarer og logistik har vi vurderet, at vi kunne opfylde det behov, der er i markedet”.

Henrik Clausen glæder sig samtidig over, at netop disse kompetencer har gjort det muligt at udvikle dagrofaerhverv.dk på meget kort tid.

Dagrofaerhverv.dk gik i luften 13. april, og lanceringen af online supermarkedet bliver understøttet af en større marketingindsats over for ca. 6.000 mindre virksomheder på tværs af landet.

Læs også: Omni-channel presser detailhandlen på profitabiliteten 

”Vi har en god forhåbning om, at mange erhvervsdrivende vil tage godt imod vores nye tilbud. Markedsundersøgelser viser, at rigtig mange mindre virksomheder ser en god idé i at fokusere energien på forretningen frem for dagligt at skulle runde supermarkedet for at købe service, køkkenruller, frugt, mælk, vin eller frokostvarer”, siger Henrik Clausen.

- JKK 

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

19.04.2024SCM.dk

Emballage skal indberettes inden den 31. august

19.04.2024SCM.dk

Kunstig intelligens kan bane vej for mere resiliente og regenerative værdikæder

14.04.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

10.04.2024SCM.dk

Et væld af nye emballageformer står på spring i Danmark

09.04.2024Industriens Fond

Sponseret

Kan vi klare os uden Kina?

05.04.2024Global AGV

Sponseret

5 fordele ved at skalere din produktion med AGV

03.04.2024WITRON Group

Sponseret

20 years of successful partnership

02.04.2024SCM.dk

Cybersikkerhed giver nye karriereveje for unge

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle