Min vej til SCM-jobbet: Trine Storgaard Nielsen
Trine Storgaard Nielsen, head of supply chain development i Group Procurement, A.P. Møller - Mærsk A/S, kigger meget på de nyuddannedes praktiske erfaring, når hun rekrutterer nye medarbejdere.
Hvilke kvalifikationer har sikret dig din stilling?
Det er en lidt atypisk måde, som jeg er blevet hyret på, da jeg ikke har arbejdet med SCM, før jeg tiltrådte min nuværende stilling. Jeg startede i et toårigt trainee-forløb hos Mærsk i 2005 og har derefter arbejdet i forskellige dele af forretningen, primært i Mærsk Line.
Sideløbende læste jeg HD i SCM på CBS, som sammenlagt med mine generelle kvalifikationer inden for stakeholder-management, kommunikation og ledelse, muliggjorde, at jeg rykkede over i SCM-jobbet.
Læs også: Min vej til SCM-jobbet: Pernille Bychdorf-Pedersen
Hvad tændte din lyst til at arbejde med SCM?
At hver dag er anderledes, og at supply chain hele tiden udvikler og forandrer sig. Jeg kan godt lide, at SCM både handler om brandslukning og optimering på tværs af alle Mærsks forretningsområder. Vi skal hele tiden finde løsninger, der kan forbedre vores performance på kort og langt sigt. SCM er en god, unik blanding af det praktiske og strategiske.
Om Trine Storgaard Nielsen
Uddannelse: HD i SCM, CBS, 2010.
Tidligere job: Head of Tender and Contract Management, Maersk Line i Mumbai Indien, 2012, Contract and Yield Optimisation Key Client Management, Maersk Line, 2010.
Hvad har du gjort for at brande dig selv?
Jeg mener, at brandingen kommer af sig selv, hvis du arbejder hårdt og leverer resultater. Jeg prøver også at være behagelig og konstruktiv at arbejde sammen med. Det er vigtigt at blive anset som nem at arbejde sammen med og som en, der finder løsninger, når der er problemer.
Hvordan får andre et job som dit?
Sørg for at få praktisk erfaring hurtigst muligt. Når der er 100 ansøgere til et job, og de nyuddannede kæmper med folk, der har fem års praktisk erfaring, bliver det rigtig svært uden et relevant studiejob. Jeg kigger ligeså meget på erfaring som på karaktererne, når jeg ansætter nye medarbejdere.