KMD og Comcare vil erobre indkøbsområdet i kommuner og regioner
KMD og Comcare har indgået et partnerskab, der skal bringe dem helt til tops blandt kommuner og regioner, når det handler om at levere it-løsninger indenfor indkøbsområdet.
Den danske it-koncern KMD og e-procurement specialisten Comcare har indgået en alliance, hvor de sammen skal levere it-løsninger til indkøbsområdet i kommuner og regioner. Sammen håber de at kunne erobre indkøbsområdet.
Læs også: Innovationen halter i offentlige indkøb
Ved at strømline kommunernes og regionernes indkøb er der ifølge KL og Finansministeriet milliarder at hente i besparelser. Derfor betyder alliancen ifølge KMD, at kommunerne og regionerne gennem effektive processer får nemmere ved at høste efterspurgte effektiviseringsgevinster på indkøbsområdet.
Kravene til at styre indkøbsområdet vokser dag for dag. Partnerskabet er et klart signal fra KMD om, at vi styrker vores fokus på indkøbsområdet. KMDs stærke løsninger på det økonomiske område suppleres rigtig godt af Comcares kompetencer inden for indkøb, og med Comcares portefølje kan vi nå bredere ud i det kommunale og regionale marked. Samlet set kan den nye alliance være med til at hæve barren for it-understøttelsen af indkøbs- og økonomiprocesserne og dermed være med til at realisere de efterspurgte effektiviseringsgevinster, siger Torben Mols, områdedirektør i KMD.
Stærke it-sammenhænge er vigtige
Når kommuner og regioner udbyder it-opgaver, der skal understøtte indkøb og økonomi, er der ifølge KMD altid et behov for en stærk sammenhæng mellem de forskellige it-løsninger og processer på områderne. Hos Comcare har det været en af de vigtige bevæggrunde for at indgå i et tæt samarbejde med KMD.
KMD er med deres KMD Opus løsning helt fremme i feltet inden for it-understøttelsen af de økonomiske og administrative processer i kommunerne, så selve it-integrationen til specielt vores CC Rakat indkøbsløsning er yderst interessant for os. Herudover er der ingen tvivl om, at samarbejdet med KMD, der står yderst stærkt i det kommunale segment, giver os en helt anden platform at komme ud i markedet på, siger administrerende direktør i Comcare, Søren Iversen.
Den stærke sammenhæng og dataintegration mellem CC Rakat og KMD Opus sikrer ifølge KMD, at hele indkøbsprocessen fra bestilling til betaling understøttes af en samlet løsning, inklusiv den bagvedliggende bilagshåndtering. Herudover er der blandt andet tætte integrationer af kontoplaner og organisationshierarki. Single sign-on for brugerne løftes også ved at koble systemerne tæt sammen.
Om alliancen
Alliancen mellem KMD og Comcare betyder, at KMD fremover vil kunne tilbyde de offentlige kunder Comcares produktportefølje både som selvstændige it-løsninger og som en integreret del af KMDs portefølje af administrative styringsværktøjer.
Dermed kan KMD integrere Comcare produktporteføljen med KMD Opus, der hører til blandt de mest benyttede it-platforme til at understørre den administrative styring i kommunerne. KMDs egen indkøbsløsning - KMD Opus E-Indkøb er fortsat en del af den samlede KMD produktportefølje.
Læs også: Region Syd udvikler smart lagerstyring med stregkoder
Udover indkøbsløsningen CC Rakat har Comcare også en række andre it-løsninger, der allerede skaber værdi for de offentlige kunder - blandt andet løsninger til katalogadministration, kontraktstyring og udbudsplanlægning, samt forsikringsløsningen CC Insurance.
-SSM