International møbelkæde gør forsyningskæden mere effektiv
Møbelkæden Boconcept vil med en ny og mere dynamisk lanceringsstrategi gøre ind- og udfasningen af produkter mere effektiv.
I løbet af de kommende år vil den internationale møbelkæd Boconcept strømline sin produktportfølje og gøre sin forsyningskæde mere effektiv. Det skriver Wood Supply.
Læs også: Solar ryster supply chain posen
Helt konkret vil møbelkæden introducere en ny lanceringsstrategi, hvor både tilførsel og udfasning af produkter i kollektionen sker løbende frem for en gang om året.
Beslutningen sker blandt andet på baggrund af sidste års kollektion, der til trods for et godt salg medførte en del logistiske problemer samt leveringsforsinkelser.
Det er voldsomt, når alt skal være klar til samme dag både hos os og ude i butikkerne. Det her giver mere ro, for hvis vi ikke når det i den ene måned, så kan vi nå det i den næste frem for at vente et helt år. Vi får også bedre mulighed for at sikre os, at alle produkter er 100 procent i orden, og at supply chain er helt på plads, siger Torben Paulin, CEO hos Boconcept til Wood Supply.
Torben Paulin erkender, at strategien med kun at have én årlig lanceringsdato er lidt forældet. Men den er et levn fra dengang, hvor møbelkæden var afhængig af møbelmesserne.
Vi driver vores egen kæde og kan køre det i vores eget tempo. Vi burde have gjort det for flere år siden, men jeg erkender, at vaner og traditioner ligger dybt forankrede i hele organisationen, siger han og fortsætter:
Når vi, som sidste år, går ind med 60 procent nyheder på én gang, risikerer vi, at gode produkter drukner. På denne måde kan vi sikre os, at produkterne får den opmærksomhed, de skal have.
Læs også: Få 20 konkrete værktøjer til supply chain innovation
Boconcept har over 240 selvstændige franchisebutikker i over 50 lande.
-SSM