Fri fragt kan sikre flere ordrer

En ny undersøgelse foretaget af analysefirmaet Comscore viser, at fri fragt har en kæmpestor betydning for forbrugerne, når de handler på nettet.

16.06.2014

SCM.dk

Prisen på fragt er en meget vigtig faktor, når der skal handles på nettet. Det bekræfter en ny undersøgelse foretaget af analysefirmaet Comscore, skriver wsj.com.

Undersøgelsen viser, at næsten 93 procent af de handlende på nettet er villige til selv at gøre noget aktivt for at sikre gratis fragt, og 80 procent venter gerne længere tid på at få varen leveret, hvis det betyder, at de dermed ikke skal betale for at få det sendt. Hele 58 procent tilføjer gerne ekstra varer til kurven, 50 procent vælger en kortere leveringstid, og 47 procent leder efter rabatkoder for at spare pengene til fragten.

Læs også: 52 procent er ikke klar til at håndtere returflow

"Jeg tror, den vigtigste ting, som vi ser, er, at udgifterne til levering stadig overtrumfer tiden på ??leverancen. Så længe det er billigt og forhåbentlig gratis, så er folk villige til at vente på varerne", siger Bala Ganesh, detaildirektør i UPS, til wsj.com.

Kunder skrotter køb på grund af fragtomkostninger
Udgifterne til forsendelse er også en vigtig faktor, når kunderne skal afslutte deres køb. 58 procent af kunderne har forladt deres indkøbskurve uden køb, fordi forsendelsesomkostningerne var højere, end de havde forventet, og halvdelen har gjort det, fordi de ikke blev tilbudt fri fragt.

Derfor afviser analytikere nu teorien om, at e-handel vil skabe efterspørgsel efter dag til dag levering. UPS' årlige amerikanske online-shopper-studie, som undersøger 5.800 mennesker, der handler mindst to gange hver tredje måned, underbygger denne antagelse.

"En tredjedel af kunderne vælger ifølge studiet at afhente deres vare i en fysisk butik for at slippe for at betale for fragten. Dette giver en dobbelt gevinst for detailhandlen, da kunderne derved kommer ind i den fysiske butik, og så er chancen jo til stede for, at kunderne køber flere varer i butikken, når de alligevel skal hente deres pakke", understreger Ganesh til wsj.com.

Læs også: Returlogistik uden bøvl

Kundetilfredshed i forhold til e-handel er ifølge undersøgelsen nogenlunde den samme, men forventningerne bliver hele tiden højere. Kunderne fokuserer mere på faktorer som livechat-kapaciteter, en personlig købsproces og en overskuelig hjemmeside. Det er alle faktorer, der er med til at sikre konkurrenceevnen, forklarer Ganesh. 

-LRI

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Effektivitet, komfort og lavere omkostninger: Derfor vælger flere den nye Traigo48 fra Toyota

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

16.06.2025Consafe Logistics

Sponseret

Fremtidens Lagerstyring: Download Rapporten med 5 Nøgletal og Indsigter

16.06.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Effektivitet, komfort og lavere omkostninger: Derfor vælger flere den nye Traigo48 fra Toyota

12.06.2025SCM.dk

Drømmeland rykker ind i nyt logistiklager

11.06.2025SCM.dk

Indspark: Fremtidens lagermedarbejder løfter mindre og lærer mere

11.06.2025N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Linde el-truck gør IBF-logistik lidt grønnere

06.06.2025PALOMAT

Sponseret

Hjælp fra førerløs truck sikrer 30 % vækst

06.06.2025SCM.dk

Textile Logistics opnår skarpere drift med nyt lagersystem

02.06.2025Roima Intelligence

Sponseret

Fra ERP til WMS: Arctic Import optimerer lagerstyring

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle