E-handel styrker produktiviteten
B2B-handelsvirksomheder, der sætter skub i deres e-handel, opnår højere produktivitet.
Det kan godt svare sig for B2B-handelsvirksomheder at satse mere på salg via nettet. Ifølge Dansk Industris (DI) nye e-handelsindeks oplever 60 procent af de B2B-virksomheder, hvor e-handlen står for mere end 40 procent af omsætningen, at deres produktivitet i høj eller meget høj grad er forøget.
Det indikerer ifølge DI, at produktiviteten stiger i takt med, hvor stor en del af virksomhedens omsætning, der kommer fra e-handel.
Ifølge formand for DIs E-businessudvalg, Kim Øxenholt, skyldes stigningen i produktiviteten, at e-handel fjerner en masse rutinearbejde i virksomheden.
Som marketing- og e-businessdirektør i grossistfirmaet Lemvigh-Müller oplever Kim Øxenholt, at e-handel er et af de væsentligste parametre til at øge effektiviteten med, fortæller han til ugeskriftet DI Business.
- JKK