DHL rykker på e-handel i Kina
Logistikselskabet DHLs nye terminal i Shanghai er kommet godt fra start, og derfor planlægger selskabet at åbne yderligere to centre i Kina inden årets udgang.
DHLs e-handelsdivision vil udvide sine kinesiske aktiviteter, oplyser logistikgiganten DHL i en pressemeddelelse. Og det bliver med fokus på både det internationale og lokale kinesiske marked.
Læs også: Kinas gæld truer forsyningskæderne
Selskabet har netop åbnet en ny terminal i Shanghai og har planer om at slå dørene op i to yderligere drop-off centre i det nordlige og sydlige Kina i indeværende år.
Centrene skal ifølge Thomas Kipp, CEO i DHL eCommerce, hjælpe DHL med at konsolidere sig regionalt, hvad angår større mængder af forsendelser, og samtidig få samling på pakkerne før de transporteres til terminalen i Shanghai.
Shanghai-terminalen skal dermed høste udbytte fra den blomstrende e-handel i Kina og fungere som knudepunkt for e-handlen fra Kina og til hele verden.
DHL havde i forvejen et distributionscenter i Hong Kong, men centret i Shanghai vil ifølge DHL skære op til tre dage af transporttiden for virksomheder i det østlige og nordlige Kina.
Læs også: UPS udvider jernbanefragten mellem Kina og Europa
I de første fem måneder af 2015, er der e-handlet lige så meget i Kina som i hele 2014, oplyser Thomas Kipp.
- JKK