DHL føler sig ikke truet af Uber-inspireret service

Uber-inspireret leveringsservice kommer ikke til at udgøre en trussel for det internationale fragtmarked, mener DHL’s managing director for Norden og Storbritannien.

Trunkbirds medstifter Daniel Nyvang forklarer, at firmaets fokus er mere rettet mod C2C-markedet. Derfor anser han ikke Trunkbird som en direkte konkurrent til firmaer som DHL. Foto: DHL..

22.07.2015

SCM.dk

Den Uber-inspirerede service, der allerede finder sted i blandt andet Danmark, udgør ikke en trussel for transportvirksomheden DHL. Sådan lyder meldingen fra Morten Villberg, managing director for Norden og Storbritannien hos DHL. Det skriver supplychainstandard.com.

Læs også: DHL: Skræddersyede kurertransporter er på vej frem

Han mener ikke, at der er én form for levering, der passer alle, og han tror derfor, at både B2C- og C2C-markedet vil fortsætte med at vokse.

”Kunders forventninger og behov er meget forskellige. Nogle har brug for et standardiseret produkt, mens andre har brug for hurtig levering og høj sikkerhed”, siger han til supplychainstandard.com og fortsætter:

”Det bliver interessant at se, hvad fremtiden bringer, og som udgangspunkt byder jeg et samarbejde med ’social leveringsservice’ velkommen, hvis det giver mening for begge parter”.

Herhjemme kom det Uber-inspirerede leveringsfirma Trunkbird på banen i 2013. Virksomheden forbinder folk, der henholdsvis vil have noget fragtet, og folk der er villige til at tage det, der skal fragtes, med sig på deres rejse.

Ingen direkte konkurrent
Og ifølge Trunkbirds medstifter Daniel Nyvang er firmaets fokus også mere rettet mod C2C-markedet. Derfor anser han heller ikke Trunkbird som en direkte konkurrent til firmaer som DHL.

"Men Trunkbird supplerer transportørernes levering og opfylder den høje fragmentering, der ligger inden for leverancer”, siger Daniel Nyvang til supplychainstandard.com.

Morten Villberg fra DHL påpeger, at virksomheden vil begynde at tilbyde ’social leveringsservice’, hvis kunderne begynder at efterspørge det.

Læs også: Nyt projekt tester bagagerums-levering

Da bekvemmelighed bliver en vigtigere og vigtigere faktor for kunder, er DHL, sammen med Amazon og Audi, allerede i gang med at teste et nyt koncept, der gør det muligt for kunden at få pakker leveret i sit bagagerum.

-SSM

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

19.04.2024SCM.dk

4 dages arbejdsuge understøtter medarbejdertrivsel

19.04.2024SCM.dk

I skal indberette emballage inden den 31. august

09.04.2024SCM.dk

4 hacks til hvordan CPO kan skabe mere ESG

05.04.2024SCM.dk

EU direktiv om bæredygtighed bliver taget godt imod

03.04.2024SCM.dk

Ny forskning skal gøre fremstillingsindustrien mindre sårbar

02.04.2024SCM.dk

Mindre afskovning i Amazonas i 2023

13.03.2024SCM.dk

Sanistål vil gøre det lettere at aflæse produkters CO2-udledning

11.03.2024SCM.dk

Logistikoperationer kan optimeres med nye funktioner

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle