Dachser kåret som førende logistikbrand i Tyskland
Logistikvirksomheden Dachser løb endnu engang med titlen som det mest succesfulde logistikbrand i en varemærkeundersøgelse i et tysk fagblad.
Hvert andet år udgiver det tyske transportfagblad Verkehrsrundschau en brugerundersøgelse med navnet Image Ranking, altså en rangering af logistikvirksomheder, der bygger på fagbladets læseres bedømmelser.
Læs også: Amazon er verdensmester i SCM
I den nylige Image Ranking for transport- og logistiktjenester i 2016 løb logistikfirmaet Dascher med to topplaceringer i kategorierne "Generel spedition og stykgodstrafik" og "Fødevare- og forbrugsvarelogistik" hvilket sammenlagt sikrede virksomheden titlen som det mest succesfulde logistikbrand.
Det er anden gang i træk at Dachser vinder de to kategorier, hvilket selvsagt har skabt glæde på hovedkontoret i Kempten ved foden af de sydtyske alper.
"Vi er glade for, at vi var i stand til at forsvare begge Image Awards igen. Prisen viser, at vores fokus på kvalitet, ekspertise og service har fået en positiv modtagelse. Samtidig motiverer det os til at holde de gode takter", siger Chief Executive Officer (CEO) for Dachser, Bernhard Simon, i en pressemeddelelse.
Image afgøres af tre forhold
I kategorien "Generel spedition og stykgodstrafik" gav købere af logistiktjenester Dachser 738 point ud af et maksimum på 1.000 mulige, mens en score på 747 imagepoint i kategorien "Fødevare- og forbrugsvarelogistik" sikrede virksomheden endnu en førsteplads.
I alt har Verkehrsrundschau i samarbejde med markedsundersøgelsesfirmaet Kleffmann stillet spørgsmål angående image og navnegenkendelse for de 79 vigtigste brands i fem logistikmarkedssektorer til 400 beslutningstagere inden for logistik fra tyske virksomheder i industrien og handelsbranchen (købere af logistiktjenester). Resultatet vurderede også imaget for små og mellemstore speditører, som opererer regionalt på de forskellige undermarkeder, samt omdømmet i de 15 vigtigste europæiske logistikregioner.
Læs også: Dachser fortsætter væksten
Ud over selve omdømmerangeringen svarede 96 procent af de adspurgte at en tjenesteudbyders image spiller en væsentlig rolle, når de indgår aftaler om transport og logistik. De sagde også, at en logistikudbyders image primært bestemmes ud fra tre faktorer: forholdet mellem pris og ydelse, tjenestens kvalitet og kundeservice. Næsten lige så vigtigt for købere af logstiktjenester i dag er compliance dvs. at tjenesteudbyderen overholder alle lovmæssige standarder, virksomhedsstandarder og bestemmelser.
-AK