18.11.2020  |  Strategi & ledelse

Indspark: Tema om læring, ledelse og kompetenceudvikling i forsyningskæden

Vi skal uddanne os hele livet, lyder et almindeligt udsagn. Vi taler om livslang læring og den lærende organisation – som forudsætter ledelse, der bevidst fremmer en læringskultur, hvor vi undgår at gentage fortidens fejl og hele tidentager bestik af nutid og forsyn.

Vores organisationer - måden vi leder og faciliterer læring på – gør, at vi har svært ved at rumme nye udviklinger som for eksempel at optage SCM4.0. Vi befinder os i vores tænkemåde i 2.0, og der er langt til 4.0. Man kunne måske sige, at vi i vores iver efter at anvende de nye frække teknologier som big data, AI, RPA, 3D print etc. mister fokus på, hvad der er det vigtige. Vi bliver fanget i lysten til at have endnu mere indsigt og information, og vi tilsætter flere teknologier. Men løser flere informationer vores udfordringer? Mange taler om, at der allerede er for meget information i supply chain. Kunne der være mening i at fokusere på at ”enable” og ”empower” vores medarbejdere, så de er bedre rustet til en 4.0-verden?

Med temaet ’læring & ledelse’ sætter vi i fagmagasinet SCM&Logistik #1 fokus på spørgsmål som: Er supply chain organisationer, ledere og medarbejdere paratetil at omfavne udviklinger som fx SCM4.0 og høste det fulde udbytte af de avancerede teknologier? Skygger tech-fokus for den anden side af den digitale 4.0-mønten, nemlig organisation, mennesker, ledelse og læring? Hvordan sikrer virksomheder løbende, at de har de supply chain kompetencer, de har brug for? Hvordan foregår dialogen mellem erhvervsakademier, universiteter samt forskning og virksomhedernes praktiske verden?

Har du som brancheaktør et ønske om at synliggøre jeres ydelser og brand i sammenhæng med temaet om læring & ledelse i forsyningskæden, er markedsføring i fagmagasinet SCM+Logistik og netfællesskabet scm.dk en oplagt platform. Frist er 18. januar. Tag gerne kontakt til mig på nl@horisontgruppen.dk eller M 27130010.

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere