Sats på partnerskaber og optimér eksporten
Danske virksomheder og deres udenlandske partnere har en fælles opgave i at opdyrke og servicere de rigtige slutkunder på ethvert internationalt marked. Det er budskabet i en ny bog.
Det skal være slut med at betragte internationale partnere, det vil sige agenter, distributører og mellemhandlere, som kunder: De skal i stedet betragtes som samarbejdspartnere. Danske virksomheder og deres udenlandske partnere har en fælles opgave i at opdyrke og servicere de rigtige slutkunder på ethvert internationalt marked. Det er budskabet i bogen Internationale Partnerskaber, som er skrevet af de tre eksport-eksperter Anna Marie Dyhr, Steen Donner og Svend Hollensen.
Internationale partnerskaber er en værktøjskasse til alle virksomheder, der ønsker at øge deres eksport gennem internationale partnere. Bogen beskriver, hvordan man udvælger de rigtige markeder og partnere, og hvordan relationerne til de internationale partnere udvikles, så det gavner alle aktører i værdikæden.
Bogen har især relevans for mindre og mellemstore virksomheder, men vil kunne læses med udbytte af alle, der arbejder med og har interesse for eksport. MS