RFID på fremmarch i sko- og tøjbranchen

Markedet for RFID-teknologi i sko- og beklædningsindustrien ventes at næsten tredobles i 2014. Det skyldes de gode indtjeningsmuligheder.

08.10.2009

SCM.dk

RFID-teknologiens evne til at hjælpe beklædningsvirksomhederne med at gøre mere for færre penge fører her, under den globale finanskrise, til, at den radiofrekvensbaserede teknologi bruges flere og flere steder, skriver SupplyChainBrain. Det globale salg af RFID-teknologi på såkaldt item-level forventes således at tredobles, til omkring 125 millioner dollars inden udgangen af 2014, ifølge amerikanske ABI Research.
Ifølge nye undersøgelser fra ABI, så er RFID gået hen og blevet en konkurrenceparameter, der kan spare virksomhederne for både tid og penge. Det fører til at, at teknologien vinder frem, også blandt mindre virksomheder.
”Store aktører som eksempelvis Marks & Spencer i England er stadig de største bidragsydere til markedets vækst, men en bølge af mindre virksomheder er lige nu ved at implementere teknologien. Der er ingen tvivl om, at RFID i modetøj er her og nu,” siger Michael J. Liard, practice director for RFID hos ABI.
-AK

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

19.04.2024SCM.dk

4 dages arbejdsuge understøtter medarbejdertrivsel

19.04.2024SCM.dk

I skal indberette emballage inden den 31. august

12.04.2024SCM.dk

Alt for få virksomheder kan håndtere cyberangreb

08.04.2024SCM.dk

Forskere efterlyser bæredygtig og ansvarlig AI-udvikling

02.04.2024TrueCommerce

Sponseret

Nyt om elektronisk fakturering i Belgien

26.03.2024SCM.dk

Cybersikkerhed fylder arbejdslivet for mange

26.03.2024TrueCommerce

Sponseret

Elektronisk fakturering i Tyskland

25.03.2024SCM.dk

Pallerobot revolutionerer pallehåndtering med kunstig intelligens

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle