06.11.2013  |  Branchenyt

Postnord samler logistikken under én hat

Indhold fra partner Hvad er dette?

Transportgruppen, Budstikken og Hit Danmark bliver nu lagt sammen under varemærket Postnord Logistics.

I de seneste år har den svensk-danske postkoncern Postnord udbygget sine logistiktilbud og øget sin geografiske tilstedeværelse i Norden gennem udvikling af egne tjenester og opkøb af virksomheder. I Danmark har koncernen blandt andet erhvervet alle aktier i Transportgruppen, en af de store aktører på det danske marked for palle- og stykgods.

Læs også: Ny koncernchef i PostNord

Indtil nu har Postnords logistikforretning været drevet under flere forskellige varemærker, men med samlingen af Budstikken, Hit Danmark og Transportgruppen, kan Postnord Logistics nu tilbyde tjenester inden for bud- og kurerkørsel, paller, parti- og stykgods, ’air and ocean’ samt tredjepartslogistik under samme varemærke.

Vil være foretrukne logistikpartner i Norden
Skiftet til et enkelt varemærke er ifølge Postnord startskuddet på et offensivt forandringsarbejde, der skal gøre Postnord Logistics til den foretrukne logistikpartner i Norden.

”Virksomheder i og uden for Norden ser i højere og højere grad de nordiske lande som et samlet marked. Efterspørgslen vokser på grænseoverskridende og omkostningseffektive helhedsløsninger. Ved at gå sammen under et varemærke, står vi endnu bedre rustet til at møde efterspørgslen i dag og i morgen”, siger Jesper Nielsen, administrerende direktør i Postnord Logistics, i en pressemeddelelse.

Læs også: Når postkassen taler sammen med postbilen

Postnords logistikforretning i Sverige, Danmark, Norge, Finland og Tyskland omsatte i 2012 for 15 milliarder svenske kroner og udgør lidt over en tredjedel af koncernens samlede omsætning.

- JKK

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere