Nyhedsarkiv

Branchenyt

Case: Digitalt værktøj hjælper MENY i kampen mod madspild

Efter en overbevisende test ruller Dagrofa madspildsappen Whywaste ud i alle landets MENY-butikker. Udover appen, så består den nye it-løsning også af håndterminaler og labelprintere, der kan printe rabatmærker ud - direkte fra appen.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: Electro Energy høster økonomiske fordele med effektiv lageroptælling

Efter at have skiftet papiret ud med en digital lagerløsning, har den tekniske grossistvirksomhed, Electro Energy, opnået en mere effektiv lageroptælling, der også har givet økonomiske gevinster.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: Lokal købmand har succes: Her er årsagen

Mange små lokale købmænd må dreje nøglen om, men i sommerhusområdet mellem Nymindegab og Hvide Sande, har den lokale Min Købmand-forretning i Bjerregaard succes med at drive butik. Nu investerer købmanden også i elektroniske hyldeforkanter.

Indhold fra partner

Branchenyt

Delfi runder milepæl: 200 Dagrofa butikker med ESL

Efter 10 års tæt samarbejde, har Delfi Technologies rundet en milepæl på 200 Dagrofa butikker, der anvender Breece ESL.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: Irma – Danmarks ældste dagligvarekæde har fået ny flagskibsbutik i København

Samtidig med at Irma kunne fejre 133 års fødselsdag, har dagligvarekæden fået ny flagskibsbutik ved Østerport station. Med nye tiltag, og ved hjælp af elektroniske hyldeforkanter, viser butikken hvordan fremtidens Irma kommer til at se ud.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: Spar har fået ny international flagskibsbutik i hovedstaden

Dagligvarekæden Spar slog dørene op for en spritny butik med internationale koncepter på Teglholmen i Sydhavn. Butikken er et bud på det moderne indkøbssted, hvor det skal være nemt, bekvemt og rart at handle – blandt andet med elektroniske hyldeforkanter

Indhold fra partner

Branchenyt

Danmarks største havecenterkæde jagter grøn profil

Plantorama indfører elektroniske prisskilte i alle butikker, som skal sikre kæden en væsentlig reducering i deres papirforbrug. Projektet skal styrke kædens grønne profil og har samtidig en positiv indflydelse på kundeoplevelsen og medarbejdertilfredsheden.

Indhold fra partner

Branchenyt

Efter knap 50 år i byen: Nye klæder til Irma Køge

Irma Køge er blevet opgraderet efter butikken i sommeren 2018 rykkede til en ny og bedre placering ved den nye stationsplads i butiksdelen Strædet. I forbindelse med relanceringen er Irma butikken løftet til et helt nyt og urbant koncept, som også inkluderer elektroniske prisskilte og mere tid til kunderne.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: Blue City: Brugt elektronik med god samvittighed

Elektronikkæden Blue City har succes med køb og salg af brugt elektronik via ni fysiske butikker og webbutikken. Det bæredygtige koncept er med til mindske mængden af elektronikaffald og elektroniske prisskilte skruer ned for papirforbruget.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: Ny løsning øger effektiviteten på lageret hos Løbeshop.dk

Løbeshop flyttede i februar 2019 ind i nyrenoverede lokaler med mere plads i den gamle Trelleborg-hjulfabrik i Hadsten. I samme forbindelse er procesoptimering sat på agendaen. Et nyt scanningssystem til pluk af varer er bl.a blevet implementeret.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: Moderne madmarked er klar til fremtiden

I midten af november måned kunne MENY Viby Sjælland, og den erfarne købmand Hans Olesen byde velkommen til et moderne madmarked, som efter en ombygning i millionklassen, nu er klar til fremtiden.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: Electro Energy vil fortsætte den gode vækst - digitale ambitioner skal hjælpe

Electro Energy, en teknisk grossistvirksomhed inden for bl.a. energiløsninger, har ambitioner om at fortsætte den gode vækst og udvikle forretningen. I samarbejde med it-virksomheden, Delfi Technologies, skal en række digitaliseringsprojekter hjælpe.

Indhold fra partner

IT

Case: En lagerløsning til hurtigere og nemmere lagerstyring

Det skal være nemt at håndtere lageret i en travl hverdag og i stressede perioder med tryk på både ordre-flow og varemodtagelse. Derfor kan to it-virksomheder, Scanditek og Delfi Technologies, i samarbejde tilbyde en lagerløsning.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: Nem og tidsbesparende passagerhåndtering med stregkodeløsning hos Vietnam Railway Corporation

Vietnam Railway Corporation, der står for hele den vietnamesiske togdrift, håndterer mange passagerer dagligt. Det er derfor afgørende, at være effektiv og samtidig kunne holde styr på passagerdetaljer- og pladser. Her bruges en billetløsning fra Delfi.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: Billetten til en oplevelse vildere i Knuthenborg Safaripark

Knuthenborg Safaripark er de seneste par år vokset når det gælder muligheder for oplevelser. Det samme gælder samarbejdet med virksomheder og organisationer, som spiller en væsentlig rolle for strømmen af gæster til parken gennem brug af fribilletter.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: Effektiv administration af lokaler med digitale skilte

På Hospice Søholm, er der behov for løbende tilpasning af indhold på skiltning foran lokaler. For at opnå en lettere og mere effektiv administration af lokaler har Hospice Søholm derfor implementeret digital skiltning ude foran lokalerne på institutionen.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: Kvalitet og gode oplevelser hos Irma i ILLUM

Kunderne ønskede Irma tilbage og det fik de. Efter to års fravær åbnede Irma igen en butik i kælderen hos ILLUM i sensommeren 2018. Den nye Irma butik byder på høj kvalitet og ekstra gode oplevelser - hvor elektroniske hyldeforkanter hjælper.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: Fremtidens madmekka er kommet til København

I Nordhavn, en af Københavns mest pulserende bydele, har MENY åbnet et nyt og moderne madmekka, som sætter standarden for fremtidens supermarked. En bred vifte af eksklusive koncepter afprøves for at give kunderne inspirerende madoplevelser.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: Wow-effekt påvirker bundlinjen hos Danmarks største havecenterkæde

Udrulningen af elektroniske hyldeforkanter er i fuld gang hos Plantorama, som forventer både økonomiske- og driftsmæssige fordele ved at udskifte papirhyldeforkanterne i alle kædens havecentre.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: 24/7 selvbetjening sparer tid og giver glade kunder hos Electro Energy

Den tekniske grossistvirksomhed, Electro Energy, har indført 24/7 selvbetjening, som tilbyder kunderne mulighed for at afhente reservedele døgnet rundt – hele året. Det er en butiksløsning, som er udviklet i samarbejde med Delfi Technologies.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: Danmarks ældste chokoladeværksted fra 1898 er blevet fuldt digitaliseret

Kathrine Andersen Chokolade er rykket ind i spritnye og moderne lokaler i Søften nordvest for Aarhus. Produktionsfaciliteterne har fået en seriøs opgradering, og samtidig er produktionsplanlægningen blevet fuldt digitaliseret med stregkoder og diverse.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: Smarte billetløsninger til danske fodboldklubber spa-rer tid og skaber øget loyalitet

Delfi Technologies og NewC løser i samarbejde behovet for en effektiv billethåndtering og adgangskon-trol, som binder online og fysiske kanaler sammen og i sidste ende bidrager til øget loyalitet hos DBU og fodboldklubber i den danske Superliga.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: RFID skaber sporbarhed og booster lagereffektiviteten hos Øens Murerfirma

Effektiv lagerstyring og logistikflow er to afgørende faktorer i den daglige drift hos Øens Murerfirma, som selv lagerfører materialer og værktøj til virksomhedens projekter. En RFID-løsning fra Delfi Technologies skaber sporbarhed på salgsvarer og udlån,

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: Innovativ ICA-butik tredobler omsætningen

Siden ICA-købmanden, Jan Sikström, overtog ICA Ettan-butikken i Sundsvall (Sverige) i 2016, har han næsten tredoblet butikkens omsætning fra 15 millioner til 40 millioner SEK. Her har elektroniske hyldeforkanter været med til at gøre en forskel.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: Spar købmand slår alle rekorder

Den lokale Spar købmand i Klitmøller har fået vokseværk og har det seneste års tid foretaget en massiv millioninvestering i en omfattende modernisering af butikken.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: Johannes Fog: Mere tid til rådgivning og kundeservice

I starten af 2018 installerede Fog elektroniske prisskilte som et pilotprojekt i den første trælast og byggecenter på Sjælland. Nu er der gået et år og der er kommet mere tid til rådgivning og kundeservice.

Indhold fra partner

Branchenyt

Case: Outsourcing effektiviserer lagerstyringen og giver mindre administration hos Solars kunder

Sourcing- og servicevirksomheden Solar tilbyder en bred vifte af services, som optimerer kundernes aktiviteter – heriblandt tilbyder Solar, at kunderne kan slippe for administrationen og i stedet lade Solar overtage lagerstyring og ordrehåndtering.

Indhold fra partner

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere