Den fremtidssikrede forsyningskæde skal drives af vedvarende energi, hvilket bl.a. Ørsted vil skruer op for i de kommende år. De faldende priser på strøm fra fx vind og vand gør skiftet mere tilgængeligt.

Bliv medlem og vær en del af fremtidens forretning – prøv 30 dage gratis

Opret medlemskab

DSV's bud var ikke interessant, og CEVA forbereder nu i stedet, at der hovedaktionær kan overtage en større andel af selskabet.

”Buddet er hverken i selskabet eller aktionærernes interesse”.

Sådan lød meldingen fra CEVA’s bestyrelse, efter at de danske logistikfirma DSV havde sendt dem et uopfordret købstilbud på angiveligt omkring 1,5 milliarder dollar (ca. 9,7 mia. kroner).

Læs også: Efter salg går DSV fra ejer til lejer af ejendom i Horsens

Bestyrelsen udtalte yderligere om afvisningen, at buddet ”undervurderer CEVA som en selvstændig virksomhed, og at det især er et utilstrækkeligt beløb, hvis man medregner hovedaktionæren CMA CGM interesser”.

Hovedaktionær vil udvide deres aktieandel
CMA CGM er det tredjestørste containerskibsfirma i verden og ejer 24,99 procent af aktierne i CEVA. Efterfølgende har CMA CGM anmodet CEVA om at ændre i deres aftale, hvilket vil gøre det muligt for containerrederiet at hæve deres aktieandel til op til en tredjedel.

”Hovedaktionæren vil i løbet af de næste få dage løfte ejerandelen til omkring 33 procent”, oplyser topchef i CEVA, Xavier Urbain, til Bloomberg.

Læs også: DSV køber hollandsk distrubutionsfirma

Ceva har yderligere udtalt, at de med det fortsatte samarbejde med CMA CGM vil undersøge "foranstaltninger til forbedring af ydeevnen, der skal åbne op for CEVA’s fulde potentiale. CEVA tilføjede, at "en yderligere meddelelse vil blive foretaget i god tid, hvis og når det er relevant."

Du kan læse hele CEVA's udtalelse omkring buddet fra DSV her.

- JMA

Lær hvordan Danish Crown reducerede tiden brugt på transportplanlægning med 15-20%, samtidig med at de kunne transportere flere grise end nogensinde før.

Danish Crown er en af verdens største eksportører af svinekød. De håndterer årligt 14 millioner slagtegrise i Danmark alene. I 2016 købte Danish Crown transport- og planlægningssystemet AMCS Livestock Planner og gjorde det tilgængeligt for alle deres transportører. Formålet var at reducere deres transportomkostningerne, få et bedre overblik over transporten, og ikke mindst at sikre en stabil forsyning af slagtegrise.

Udfordringen
Transport af levende dyr er ikke den nemmeste opgave. Der er mange krav, der skal overholdes, f.eks. er der naturligvis en begrænsning på hvor mange grise en lastbil må transportere på én gang i forhold til lastbilen og grisenes størrelse. Jo flere og større grise på et sted, jo større er smitterisikoen. Et andet krav er, at man altid skal kunne dokumentere hvor grisene kommer fra, og derudover kan hver enkelt landmand have krav til, hvornår deres grise skal afhentes. Disse variabler gjorde transportplanlægningen for Danish Crown meget kompleks inden AMCS kom ind i billedet.

Løsningen
Med AMCS' hjælp har Danish Crown sparet arbejdstid på selve planlægningen, og derved fået en bedre beregning af økonomien. F.eks. viser systemet ændringer øjeblikkeligt, og det giver en mere effektiv transport og udnyttelse af virksomhedens ressourcer.

Resultaterne
Danish Crown oplevede forbedringer med det samme efter at implementeringen var fuldført. Driften blev effektiviseret og omkostningerne blev reduceret med ca. 5 % årligt. Som Transport- og Logistikchef Henrik Ringskær udtalte: "Da 85 % af vores omkostninger ligger i transporten, er det vigtigt at have et stærkt planlægsningsredskab".

Hvis du vil vide mere

Få overblik over Dynamics 365 platformen, og hør hvordan din virksomhed kan drive digital transformation og forbedre forretningens performance.

Nu har du en gylden chance for at få det fulde overblik over Dynamics 365 platformen og få indblik i, hvordan din virksomhed kan udnytte de enkelte forretningsapplikationer i organisationens forskellige enheder.

Efter et succesfuldt og helt udsolgt seminar hos Microsoft i Lyngby i september, gentager vi arrangementet i Aarhus og håber at se lige så mange eller endnu flere deltagere.

Tag dine kollegaer fra Salg, Marketing, Kundeservice, Finans eller Operations med til vores formiddagsseminar, som vi afholder sammen med vores CRM-partner ProActive.

På en formiddag vil vi nå hele vejen rundt om Dynamics 365. Vi skærer helt ind til benet og præsenterer dig kun for det allermest relevante.

Program:

Velkomst og intro til formiddagen

Overblik over Dynamics 365 platformen

Business Apps:

Afrunding

Frokost

Mange taler og skriver om det. Novozymes gør det bare. Går i tæt supply chain samarbejde med kunderne, så alle parter agerer, ”som om vi var ét firma med én fælles værdikæde”. Resultaterne er massive. Men det kræver supply chain modenhed og gensidig tillid.

Bliv medlem og vær en del af fremtidens forretning – prøv 30 dage gratis

Opret medlemskab

Multinationalt samarbejde giver mere visibilitet inden for transport i Europa og Nordamerika

project44 (p44) og GateHouse Logistics har i dag meddelt, at de har indgået en eksklusiv, multinational aftale, som vil give sikker og autoriseret adgang til det største visibilitetsnetværk i Nordamerika og Europa. Dermed øges begge teknologiudbyderes mulighed for at levere visibilitetsløsninger på tværs af transportformer og geografiske områder.

Visibilitet i hele forsyningskæden er vigtig for komplekse globale virksomheder, der ønsker at overvåge globale aktiviteter, øge effektiviteten og forbedre den samlede kundeoplevelse. Dette multinationale partnerskab er det første af sin art, der skaber visibilitet inden for vigtige transportprocesser og sikrer, at globale virksomheder præcist kan se og proaktivt reagere på alle hændelser i deres forsyningskæde med det samme.

GateHouse Logistics' CEO Jesper Bennike sagde, at “project44 og GateHouse Logistics i årevis har fremhævet vigtigheden af nøjagtige data. Dette samarbejde er i tråd med begge virksomheders løfte om at levere den mest omfattende globale søgemaskine kun baseret på sikker information af høj kvalitet i realtid.”

Siden 1992 har GateHouse Logistics ført an med hensyn til sikker deling af data i forsyningskæden og har dermed skabt hårdt tiltrængt visibilitet inden for indgående og udgående logistik. ghTrack er en neutral og hardwareagnostisk datadelingstjeneste, der overholder persondataforordningen og har gjort det muligt for GateHouse Logistics at opbygge det største netværk af telematiske systemer i Europa. Tilsvarende er project44 hurtigt blevet førende inden for avanceret visibilitet i Nordamerika ved at have opbygget det største og mest inkluderende netværk af kapacitetsudbydere forbundet via ELD, telematik, direkte API forbindelser, app-fri tracking eller smartphone apps.

Med dette partnerskab har project44 og GateHouse Logistics' kunder nu omgående og aktiv adgang til et netværk af 175.000 multimodale operatører - bestående af 90.000 kapacitetsudbydere i Nordamerika og 85.000 i Europa. Implementeringsprocesserne er også blevet fremskyndet for at sikre hurtig og problemfri adgang for alle kunder og hurtige resultater.

“Visibilitet er det bedste initiativ inden for forsyningskæder. Et rekordstort antal nordamerikanske og europæiske virksomheder har investeret i visibilitetsplatforme i realtid, der skal bruges enten alene eller med et TMS, CRM, WMS eller ERP system,” sagde Jett McCandless, der er project44's grundlægger og CEO. “Dette partnerskab gør, at producenter, detailhandlere, e-handlere, distributører, fragtmænd og tredjeparts logistikudbydere hurtigere kan drage fordel af fuld visibilitet ved at arbejde med en enkelt udbyder til alle forsendelser uanset geografisk placering.”

Gå ind på https://get.project44.com/ghl-partnership/ for at læse mere om dette eksklusive partnerskab eller for at aftale en demonstration. Topledere fra project44 og GateHouse Logistics vil deltage i den 35. International Supply Chain Conference i Berlin (17.-19. oktober 2018) arrangeret af BVL. Redaktører, der deltager i BVL konferencen, inviteres til en reception i Gartenlounge II den 17. oktober kl. 14.00 for en eksklusiv briefing.

Om project44

project44 er den førende, avancerede visibilitetsplatform i verden for leverandører og tredeparts logistikvirksomheder. project44 forbinder, automatiserer og leverer visibilitet i vigtige transportprocesser for at give større indsigt og forkorte den tid, det tager at føre denne indsigt ud i livet. Ved at benytte project44's cloud-baserede platform kan virksomheder effektivisere driften, reducere omkostningerne, forbedre forsendelsen og give deres kunder en exceptionel Amazon-agtig oplevelse. project 44, der er forbundet med over 175.000 operatører i hele verden og har omfattende dækning til alle ELD og telematiske enheder på markedet, understøtter alle transportformer og forsendelsestyper, herunder pakke, direkte levering, LTL, stykgods, vej- og banetransport, intermodal og søfragt. Gå ind på www.project44.com for at læse mere.

Om GateHouse Logistics A/S

GateHouse Logistics ejer brandet ghTrack®, en helt neutral og uafhængig cloud-baseret datadelingstjeneste, som fører an med hensyn til, hvordan forretningskritiske data deles sikkert i hele forsyningskæden. Det er også det perfekte grundlag for nye ’smart industries’, herunder IoT udviklingen. ghTrack giver alle interessenter i forsyningskæden den længe ventede end-to-end visibilitet i realtid. Det samler positions- og sensordata fra alle transportformer og præsenterer dem som en samlet og logisk datastrøm til enkel integration i ethvert system. ghTrack er Europas mest brugte og sikre datadelingstjeneste, der overholder persondataforordningen. Gå ind på www.ghtrack.com for at læse mere.

Slut

Pressekontakter for yderligere oplysninger, interview med ledere samt billeder:

Mediekontakt i Europa:

Mette Lilkær, Strategic Sales & Marketing Manager, GateHouse Logistics

Tlf.: +45 7020 1909, mobil +45 2920 2383

E-mail: mdl@gatehouse.dk

Begge parter skal virkelig ville det og engagere sig i målsætningen.

Helle Skøtt, Head of Supply Chain Services hos Novozymes.

Sider

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere