Event

Material Requirement Planning (MRP)

Syncronic ApS

www.syncronic.com

  • hkn@syncronic.com
  • +45 53546055
  • Kirkebjerg Allé 84, 2605 Brøndby
Se profil  
Type: Kursus
Start dato: 10.06.2021
Start tidspunkt: 8:30-15:30
Sted: Online
Tilmeld  

Oplever du, at der dagligt er manuelle korrigeringer i planlægningen, brandslukninger og frustration gennem hele værdikæden? Deltag d. 10. juni og få grundviden i MRP-system, hvordan resultaterne skal fortolkes samt, hvordan MRP-systemet kan forbedres

MRP’en er ”rygraden” i de fleste danske virksomheders planlægning af lager, produktion samt indkøb. Det påvirker en stor del af virksomhedens forskellige delprocesser, og har direkte indflydelse på hvordan forsyningskæden præsterer.

Til trods for dette, er der ofte stor tvivl om, hvordan virksomhedens MRP fungerer, og hvorfor resultaterne ser ud, som de gør. Konsekvensen kan være, at man ikke stoler på resultaterne og ender med at benytte utallige resourcer på at korrigere manuelt. I værste fald kan det føre til en ustabil planlægningsproces, som bærer præg af brandslukning og frustration, hvilket påvirker både medarbejdere, afdelinger og virksomheden som helhed.

Deltagerne vil få gennemgået de vigtigste emner indenfor MRP, hvilket inkluderer process, beregninger, Master Data samt organisation i denne sammenhæng. Dette vil give en vigtig helhedsforståelse for MRP i relation til planlægning samt indblik i hvordan, man kan optimere resultaterne. Derudover vil du få vigtig inspiration til, hvordan du forstår MRP’en i din virksomhed, så du nemmere kan udfordre jeres process, parametre samt MRP-resultater.

Ud over de væsentligste MRP-emner vil vi på kurset ligeledes introducere til DDMRP, Demand Driven MRP, som er den nye metode til at koble S&OP sammen med den operationelle planlægning. DDMRP overtager hermed funktionen af Master Scheduling og er med til at gøre virksomheden mere direkte markedsstyret og mindre afhængig af (altid dårlige) forecasts. Vi gennemgår principperne og laver en øvelse, hvor du får mulighed for at prøve kræfter direkte med metoden.

Alt i alt er det en unik mulighed for at få en solid grundviden via teori, sparring, erfaringsudveksling samt øvelser og cases. 

Tryk her for at se mere information og tildmeld dig gennem DILF.dk

Hvis du i øvrigt har spørgsmål om, hvordan man kan forbedre en supply chain konkret ud fra din situation, så kontakt Henrik Knak, Partner i Syncronic, på +45 5354 6055 eller hkn@syncronic.com

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere