19.10.2012  |  Branchenyt

Logistikmærkning for erhvervsejendomme

Indhold fra partner Hvad er dette?

En ny logistikmærkning skal hjælpe de involverede parter i en ejendomshandel til at vurdere, hvor egnet en ejendom er til logistisk anvendelse.

Sælgere, mæglere og købere af erhvervsejendomme har fået et stærkt redskab til at vurdere, hvor godt en given ejendom vil kunne fungere logistisk. Det er sket med en mærkningsordning, som Langebæk Logistik har introduceret til kunder og samarbejdspartnere.

Logistikmærke for erhvervsejendomme
En ny logistikmærkning skal hjælpe de involverede parter i en ejendomshandel til at vurdere, hvor egnet en ejendom er mht. logistisk anvendelse. En ejendom kan eksempelvis være nok så stor, men er hallerne lave og fyldt med søjler, er den ikke egnet til moderne lagerdrift.

Logistikmærkning betyder, at det bliver muligt at sammenligne ejendomme på et mere fuldstændigt grundlag. En velfunderet prissætning understøttes, og køber eller lejer får overblik over, om bygningen lever op til behovene.

Logistikmaerkning for erhvervsejendomme

Mærkningen baserer sig på en lang række parametre såsom beliggenhed, indretning, udvidelsesmuligheder, installationer etc. Alle data analyseres efter en kvalitativ norm, der er særligt udviklet til formålet af Langebæk Logistik.

Gennemgangen munder ud i en rapport, hvor detaljerne specificeres i en række kategorier, der bedømmes særskilt. For at skabe direkte sammelignelighed, resulterer hver sag i en karakter på syvpunktsskalaen A - G.

Om ønsket kan mærkningen ledsages af konkrete forslag til forbedring af ejendommens logistiske egnethed.

De første logistikmærkninger er allerede foretaget. Det er blandt andre Finansiel Stabilitets ejendomsselskab, der har set en fordel i en sådan dokumentation.

Fordele som køber

  • En tidlig vurdering af en ejendoms anvendelighed og et godt beslutningsgrundlag for beslutningstageren, som i mange tilfælde er lægmand på logistikområdet.
  • Nedbringelse af usikkerhed ved at overse elementære, logistiske forhold

Fordele som udlejer/sælger

  • En reel og ærlig vurdering over for kunden efter en i forvejen fastsat standard
  • En opgørelse af, hvad der evt. kan opgradere en ejendom, så den bliver mere attraktiv

Kontakt
Ønsker du at vide mere om Logistikmærket, kan du kontakte Lars Bek Jensen på tlf. 2120 0666 eller e-mail lbj@langebaek.com.

Mere fra Langebæk A/S

Langebæk A/S

www.langebaek.com

Langebæk er et supply chain-konsulenthus med stærke operationelle kompetencer. Hos os får du rådgivning om optimalt vareflow i forsyningskæden på alle niveauer og i øjenhøjde. Har I brug for sparring til effektivisering af jeres virksomhed inden for SCM, lagerindretning, produktion, materialeflow, distributionsnetværk og de derti…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere