19.10.2012 | Branchenyt
Logistikmærkning for erhvervsejendomme
Indhold fra partner Hvad er dette?
En ny logistikmærkning skal hjælpe de involverede parter i en ejendomshandel til at vurdere, hvor egnet en ejendom er til logistisk anvendelse.
Sælgere, mæglere og købere af erhvervsejendomme har fået et stærkt redskab til at vurdere, hvor godt en given ejendom vil kunne fungere logistisk. Det er sket med en mærkningsordning, som Langebæk Logistik har introduceret til kunder og samarbejdspartnere.
Logistikmærke for erhvervsejendomme
En ny logistikmærkning skal hjælpe de involverede parter i en ejendomshandel til at vurdere, hvor egnet en ejendom er mht. logistisk anvendelse. En ejendom kan eksempelvis være nok så stor, men er hallerne lave og fyldt med søjler, er den ikke egnet til moderne lagerdrift.
Logistikmærkning betyder, at det bliver muligt at sammenligne ejendomme på et mere fuldstændigt grundlag. En velfunderet prissætning understøttes, og køber eller lejer får overblik over, om bygningen lever op til behovene.
![]() |
Mærkningen baserer sig på en lang række parametre såsom beliggenhed, indretning, udvidelsesmuligheder, installationer etc. Alle data analyseres efter en kvalitativ norm, der er særligt udviklet til formålet af Langebæk Logistik.
Gennemgangen munder ud i en rapport, hvor detaljerne specificeres i en række kategorier, der bedømmes særskilt. For at skabe direkte sammelignelighed, resulterer hver sag i en karakter på syvpunktsskalaen A - G.
Om ønsket kan mærkningen ledsages af konkrete forslag til forbedring af ejendommens logistiske egnethed.
De første logistikmærkninger er allerede foretaget. Det er blandt andre Finansiel Stabilitets ejendomsselskab, der har set en fordel i en sådan dokumentation.
Fordele som køber
- En tidlig vurdering af en ejendoms anvendelighed og et godt beslutningsgrundlag for beslutningstageren, som i mange tilfælde er lægmand på logistikområdet.
- Nedbringelse af usikkerhed ved at overse elementære, logistiske forhold
Fordele som udlejer/sælger
- En reel og ærlig vurdering over for kunden efter en i forvejen fastsat standard
- En opgørelse af, hvad der evt. kan opgradere en ejendom, så den bliver mere attraktiv
Kontakt
Ønsker du at vide mere om Logistikmærket, kan du kontakte Lars Bek Jensen på tlf. 2120 0666 eller e-mail lbj@langebaek.com.
Branchenyt

Case: FLEGGAARD FLYTTER GRÆNSER FOR KUNDESERVICE OG DRIFTSEFFEKTIVITET.
Den stadigt stigende handel via internettet påvirker også grænsehandlen. For Fleggaard var kundernes nye indkøbsmønster afgørende for beslutningen om at bygget nyt Click & Collect lager til at servicere de 7 Fleggaard og Calle butikker ved Padborg.
Indhold fra partner
Branchenyt

70 år lørdag den 23. november: Ingeniør, logistikekspert Torsten U. Langebæk
Hvordan kan det være, at Lars Larsen kan blive ved med at ha´ et godt tilbud til dig og hvorfor er NETTO stadig blandt detailhandelens billigste dagligvareforretninger? Effektivitet og godt købmandsskab er svaret.
Indhold fra partner
Lager & distribution
Indspark: Har du talt med din netværksstruktur for nylig?
Lager & distribution

Vær skarp, når du vælger teknologi!
Den teknologiske palette er blevet større hvordan vælger vi det rigtige?
Indhold fra partner
Lager & distribution
Indspark: Seks tendenser for automatisering på lageret
Lager & distribution

Skandinaviens mest moderne højlager under opbygning
Et stykke uden for Oslo er opbygningen af Skandinaviens mest moderne, automatiske lager i gang. Det er Coop Norge Handel A/S nye Østlandslager, som skal betjene Coops butikker i det sydøstlige Norge med ferskvarer, frostvarer, grønt og fødevarer.
Indhold fra partner