05.01.2021  |  SCM 4.0

Kickstart 2021 med en hjerne-vrider udi digital transformation

Indhold fra partner Hvad er dette?

Mange tror fejlagtigt at digitalisering handler om at skabe radikale forandringer. Ofte handler det om, at lære at bruge digitale værktøjer til bedre at betjene kunderne. Hvilken personprofil bør man så vælge til at implementere den digitale strategi?

Lad os starte året med en lille hjerne-vrider. Hvem ville du vælge til at implementere din Digitale (Supply Chain) strategi?

A. Søren - Insideren der har været i virksomheden i mange år, men som ikke har synderligt meget forstand på digitale (Supply Chain) teknologier.
B. Mette - Hun har implementeret digitale (Supply Chain) teknologier i førende virksomheder og har et godt kendskab til de digitale muligheder.
C. Morten - en skarp konsulent fra en konsulentvirksomhed. Han har rådgivet mange virksomheder udi digitalisering.

Undersøgelser viser, at de fleste vælger Mette. Men er det nu det rette at gøre? Digital transformation handler ofte mindre om en radikal nytænkning af virksomheden end om at lære, at bruge digitale værktøjer til bedre at betjene kunderne.

Det kan kræve intern reorganisering, herunder nedbrydning af siloer, for at imødekomme kundernes behov og gøre brug af data. Altså, det handler lige så meget om organisationsændring og lederskab, som det handler om digitale teknologier.

Selvom en "digital ekspert" måske forstår hvordan man driver en digital forretning vil de ofte mislykkes, simpelthen fordi de ikke forstår forretningen.

Se mere om undersøgelsen her: https://hbr.org/2019/08/dont-put-a-digital-expert-in-charge-of-your-digital-transformation

Mere fra Optilon Danmark

Optilon Danmark

www.optilon.com

Vi hjælper virksomheder i Norden med at blive de mest konkurrencedygtige i verden I Optilon har vi mere end 15 års erfaring med at hjælpe virksomheder i Norden med at blive de mest konkurrencedytige i verden. Vi har mere end 1000 implementeringer bag os og cirka 200 kunder i førende Nordiske virksomheder. Måden vi hjælper på er: 1. Vi ska…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere