I år blev det lidt lettere at arbejde med stamdata

GS1Trade Sync har i år fået ny brugergrænseflade, som har simplificeret processen med at oprette produkter. Generelt er det blevet nemmere og mere overskueligt at navigere rundt i systemet.

”I al beskedenhed vil jeg sige, at vi har fået megen ros fra medlemmerne for den nye brugergrænseflade. Men det betyder naturligvis ikke, at vi nu hviler på laurbærbladene. Vi ved godt, at vi kan gøre det endnu bedre – og det arbejder vi på”, lover Kenneth Jørgensen, konsulent i GS1 Denmark.

Hurtigere vej til forbedringer i fremtiden
Ændringerne i GS1Trade Sync går ikke kun på brugergrænsefladen. Servicen er nu ejet af GS1 Denmark, og denne model er ikke tilfældig: ”Før havde vi en ekstern solution provider, som skulle ind over, når vi ønskede at videreudvikle systemet eller bare fejlrette. Dette mellemled er nu skåret væk, og det giver kortere vej fra, at medlemmerne i GS1Trade Sync-styregruppen eller –arbejdsgruppe beslutter, at der skal laves nye funktioner, til vi kan implementere dem. Det bliver en langt mere effektiv og tilfredsstillende proces”, vurderer Kenneth.

Planer for flere funktioner, der skal gøre det nemmere for dig at arbejde med dine data
”Når vi ser på udviklingsmuligheder, er det vigtigt både at se på forbedringer for datamodtagerne i handlen og dataleverandørerne. For eksempel er muligheden for upload med Excel en stor lettelse for leverandørerne, og den har været meget efterspurgt. Lige nu ser vi på et andet ønske fra leverandørerne, nemlig muligheden for at udtrække et pænt produktdatablad.”

Vidste du, at GS1Trade Sync-styregruppen og -arbejdsgruppen repræsenterer dig som medlem?
Fordi GS1 er en medlemsorganisation, er det langt hen ad vejen brugerne, der bestemmer. Det gælder både funktionaliteter i servicen, og hvilke stamdata der skal med.

”Nogle tror, det er GS1, der stiller kravene, men faktisk er det noget handel og leverandører i fællesskab beslutter. GS1 Denmarks rolle er at sørge for, at medlemmerne har et system, der gør det muligt for dem at levere de stamdata, man er blevet enige om”, forklarer Kenneth. ”Derfor er alle velkomne til at kontakte os, hvis de har interesse for at deltage i GS1Trade Syncarbejdsgruppen”.

Her er nogle konkrete forbedringer:
• Færre data skal indtastes før du kan gemme nyt produkt: Det giver mulighed for at afbryde processen med at oprette et produkt og vende tilbage til opgaven senere.

• Komplet søgefunktion gør det nemmere at navigere efter relevante felter.

• Ét klik hen til fejlen: Når systemet registrerer fejl i din oprettelse, bliver du med et klik på fejlen ført hen til det sted, hvor du skal ændre noget.

• Upload af stamdata med Excel: Du kan oprette produkter eller foretage ændringer i et Excel-ark, og derefter uploade det i GS1Trade Sync.

Find ud af mere om GS1Trade Sync

Mere fra...

23.02.2023GS1 Denmark

Sponseret

Hvad har bilbatterier, brystimplantater, kaffekopper og flødeboller til fælles?

20.01.2023GS1 Denmark

Sponseret

Dansk Retursystem og GS1-stregkoder i unik kombination

22.09.2022GS1 Denmark

Sponseret

Stregkoder kan guide danskerne gennem mærkningsjunglen

19.09.2022GS1 Denmark

Sponseret

Ny undersøgelse: Smarte stregkoder minimerer madspild

15.09.2022GS1 Denmark

Sponseret

GS1 sætter standarden på Frode Laursens 166.000 kvm. store logistikcenter

04.05.2022GS1 Denmark

Sponseret

- Målet er at få GRØD ud i hele verden