20.01.2017  |  IT

Hvorfor overveje at opgradere Navision?

Indhold fra partner Hvad er dette?

Hvad får man ud af at opgradere sin gamle Navision?

Af Bo P. Winther, salgsdirektør og partner Bredana Solutions A/S 

Vi bliver ofte spurgt om, hvilke fordele der er for denne enkelte bruger eller virksomhed ved at gennemføre en opgradering til nyeste Dynamics NAV version. Det er utroligt svært at svare entydigt på, men der er dog områder, hvor vores erfaring viser os, at der skabes klare gevinster. 

Fra starten er det vigtigt at overveje, om målet blot er at løfte den funktionalitet, man bruger, op til nyeste standard, eller om man vil benytte anledningen til at evaluere på, om arbejdsgangene nu også er optimale, som de er nu. Der kan være fordele ved at flytte 1:1, som det typisk kaldes, men konsekvensen er, at man ikke får udfordret sin virksomhed med de nye muligheder og derfor får sværere ved at skabe gevinster på den lange bane. 

Vælger man derimod at kigge sin virksomheds forretningsgange igennem i relation til den nye versions muligheder, opnås typisk en del oplagte muligheder for at skabe værdi. Vi ser ofte, at man kan optimere endnu mere på sin dagligdag via de nye muligheder og give hele organisationen en mere optimal løsning i dagligdagen. En løsning med bedre tidstro information om, hvad der går godt, og hvad der skal sættes ind på. 

Når dette grundlæggende valg er truffet, vil de mange ny-tilkomne funktioner og muligheder i de nyere versioner kunne bringes i spil og sikre, at man får det optimale ud af sin investering. 

Rollecentre giver overblik

Rollecentrene er vigtige i denne proces. Der er rollecentre til de forskellige forretningsområder, og det er her, det vises, hvordan det står til med værdikæden i de enkelte afdelinger. Rollecentrene sættes op sammen med virksomheden og sikrer, at der måles på de rette punkter, for eksempel antal restordrer, antal gennemsnitlige leveringsdage, manglende betalinger og så videre. Og det giver en række fordele, fordi brugerne nemt kan få overblik over deres områdes opgaver og udfordringer. 

Teknologien er også blevet en vigtig medspiller i arbejdet med at gøre virksomheder mere effektive. Brugertyper, der kan afvikles på telefon eller tablet samt via webbrowser gør, at det er nemmere at få data registreret ved kilden hos for eksempel en servicemontør, produktionsmedarbejder eller af direktøren på rejse med godkendelse af betalinger eller indsendelse af rejsebilag. 

Mange standardrapporter

At kunne evaluere på, hvordan det går er en kontinuerlig opgave i alle virksomheder, og mange har derfor fået lavet en lang række interne rapporter alle med fokus på at sikre information til at træffe de rigtige beslutninger. I de nye udgaver ligger en lang række standardrapporter og muligheder for at trække data ud, som gør, at mange specialrapporter vælges fra, fordi der er adgang til beslutningsgrundlag alligevel for eksempel via Excel udtræk, Power BI rapporter eller via rollecentrenes informationer. 

Office 365 er et kapitel for sig. Der er et væld af muligheder for at lave dokumenter i for eksempel Word med brug af navne og adressedata fra Dynamics NAV eller rapportering / analyser i Excel ud fra online dataudtræk. 

De mange integrationsmuligheder med løsninger rundt omkring i verden giver også en del muligheder for nemt at udvide med e-handel, CRM løsning til sælgere og marketing, kortbetalingskanaler, validering af EU momsnumre og lignende - alt sammen services, der kan integreres til via standard opsætninger. 

Fordelene er mangeartede, men ved at genoverveje processer, opsætte de rette målinger i rollecentrene samt sørge for, at de vigtige måltal hele tiden er fremme ved brugerne sikrer man, at de træffer hurtigere og bedre beslutninger - og det er ofte mange penge værd. 

Vil du vide mere om at opgradere, så deltag i vores gratis gå-hjem-seminar på Hotel Scandic i Kolding torsdag den 9. februar fra kl. 14. Deltagelse er gratis. 

Program og tilmelding her.

Mere fra Bredana Solutions A/S

Bredana Solutions A/S

https://www.bredanasolutions.dk/

Bredana har leveret IT løsninger til danske virksomheder i snart 30 år.Kernen i vores virksomhed er, at vi forstår jeres forretning.Bredana Solutions A/S er Microsoft Dynamics partnervirksomhed og har leveret IT løsninger til danske virksomheder i mere end 25 år. Kernen i vores virksomhed er, at vi forstår jeres forretning. De fleste af vores konsulenter er hentet fra industrien, hvor de…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere