02.02.2021 | Planlægning
Forudsig hvilken kunde eller leverandør ordre der bliver leveret for sent med AI
Indhold fra partner Hvad er dette?
Lær, hvordan AI-modeller nøjagtigt kan forudsige, hvilket leverandørkøb eller kundeordre der bliver leveret for sent. Det sker på Tirsdagsgæsten den 9. februar klokken 10. Kom og vær med.
Lær, hvordan AI-modeller nøjagtigt kan forudsige, hvilket leverandørkøb eller kundeordre der bliver leveret for sent.
Vi kender det alle. Leverandøren leverer for sent og så rykker det ved leveringen ud til kunderne. Det koster på bundlinjen og kundetilfredsheden.
Lær, hvordan AI-modeller nøjagtigt kan forudsige, hvilket leverandørkøb eller kundeordre der bliver leveret for sent, længe før ordren sendes.
Det giver proaktive operationelle værktøjer til at mindske risikoen, samtidig med at de bruges som taktisk og strategisk planlægningsinput.
Det er på tirsdagsgæsten den 9. Februar. Ses vi?
Skriv dig op her: https://zoom.us/webinar/register/WN_b4utuIa6RkGiIqQONEnyxQ
Tirsdagsgæsten er et online webinar som Optilon afholder hver tirsdag. Det tager cirka 30 minutter og der er mulighed for at stille alle de spørgsmål du ønsker. Det er tiltænkt Supply Chain og forretningsledere - men alle der arbejder med at optimere virksomhedens drift er velkomne.
Planlægning

Optimering af lagerværdien i 2021 handler om at øge leveringsperformance og nedbringe lagerværdien samtidigt
I mange virksomheder møder vi en udfordring i form af en lav forecast præcision og en ambition om en høj leverings evne ud mod kunderne. Mange bestiller bare et højere sikkerhedslager for at kompensere. Det efterlader mange virksomheder med en høj binding af kapital i varelageret. Det forhøjer risikoen for, at varelageret bliver ukurant og at man måske er nødt til at realisere det, til en langt lavere pris end man havde planlagt.
Indhold fra partner
Branchenyt

Data er vigtigt for at skabe en resilient Supply Chain
Hvordan skaber man en resilient Supply Chain med data og Supply Chain netværks design? Det vil Joachim Lindquist fra Arla fortælle meget mere om når han gæster tirsdagsgæsten den 23. Marts klokken 10. Kom og vær med!
Indhold fra partner
Planlægning

Digitaliser tilgangen til S&OP og skab forretningsmæssige resultater
Ifølge en nyligt udgivet analyse har de fleste S&OP-brugere svært ved at skabe en realistisk S&OP plan. En undersøgelse foretaget af Supply Chain Insights afslørede, at kun 30 procent af de adspurgte er "næsten altid" eller "det meste af tiden" i stand til effektivt at knytte S&OP-planlægningen til deres eksekvering. Gartner bekræfter, at det er ”nr. 1 udfordring blandt produktionsvirksomheder. Denne kritiske kløft gør ofte S&OP til en passiv planlægnings-øvelse snarere end aktivt at være katalysator for at konvertere resultater til reelle forretningsresultater.
Indhold fra partner
Planlægning

Hvorfor ABC klassificering er gammeldags og ikke er optimering
ABC klassificering er gammeldags og har ikke noget med optimering at gøre. I dette blogindlæg vil vi kigge nærmere på hvorfor det er gammeldags og hvad effektiv lageroptimering handler om i 2021.
Indhold fra partner
SCM 4.0

62% siger at de ikke kan udvikle "what if" scenarier hurtigt nok
Pandemien har vist os, at der er behov for at kunne udvikle "what if scenarier" hurtigt i Supply Chain, for at kunne leve op til de skiftende kunde præferencer og krav. Hvad forhindrer virksomhederne heri?
Indhold fra partner
SCM 4.0

Webinar: Rens automatisk Supply Chain data for fejl og skab værdi
Dårlig data kan have store konsekevenser ned gennem Supply Chain økosystemet. Hvordan er det at man kan arbejde med at rense disse på en mere automatiseret måde så man kan få udnyttet værdien?
Indhold fra partner