Får du nok opmærksomhed fra din IT-partner?
Organisationer på tværs af forskellige brancher bruger teknologi for at forbedre, udvikle og forstærke kundeoplevelsen, effektivisere driften og møde de overordnede forretningsmål.
Af: Lasse Bruhn, Vice President, Columbus
Men teknologien ændrer sig hurtigere end nogensinde før. Det giver naturligvis en masse muligheder, men absolut også udfordringer. Udfordringer der betyder, at virksomhedens IT-afdelingen må bruge betydelige ressourcer på at arbejde med vedligeholdelse, tilpasninger og videreudvikling af virksomhedens IT-systemer. Derudover betyder den stigende kompleksitet, at det bliver mere vanskeligt for virksomheden at finde de rette kompetencer til at varetage systemerne in-house.
Derfor bør du overveje at se efter en forudsigelig IT-partner, som har både relevant IT- og forretningsforståelse, og en ambition om at maksimere udnyttelsen af din platform.
Her er fem fordele ved at lade en kompetent IT-partner varetage dine applikationer.
- IT-afdelingen kan fokusere på mere strategiske aktiviteter, som udvikler forretningen
Med ny teknologi, der konstant ændrer sig, må den interne IT-afdeling bruge mere tid på vedligeholdelse, tilpasning og videreudvikling af applikationen, hvis I skal have fuld værdi af jeres IT-investering. Ved at outsource driften af systemerne til en IT-partner, kan I i stedet fokusere på mere strategiske projekter, som skaber innovation og sørger for, at I møder kernevirksomhedens mål.
- Overlad administrationen af dine applikationer og sænk skuldrene - ansvaret er ikke længere dit!
Ved at overlade administrationen af dine applikationer til en IT-partner, kan du sikre dig forudsigelighed, fordi teknisk dygtige og specialiserede konsulenter med stærk forretningsforståelse står klar til at hjælpe. Ambitionen er altid at maksimere udnyttelsen og værdien af din platform.
- Overvåg dine applikationer, og løs problemerne, før de opstår
I dag er de fleste virksomheder afhængige af, at IT-løsningerne fungerer uden problemer døgnet rundt. En ustabil applikation fører til tab af omsætning, ridser i renomméet og utilfredse kunder. En IT-partner kan sørge for, at applikationerne altid virker som de skal. Det giver øget produktivitet, tilfredse kunder, samt mere omsætning og bedre rentabilitet.
- Forudsigelige omkostninger
Ved at lade en pålidelig IT-partner varetage driften af dine systemer, sikrer du at du altid besidder de rette kompetencer til den mængde opgaver, du står overfor. I perioder med større kapacitetsbehov, har du fleksibiliteten til at øge niveauet af ressourcer og udfase det igen, når behovet falder. Dette giver mulighed for enkel op- og nedskalering i takt med behovet. Og det betyder reducerede og forudsigelige omkostninger for organisationen.
- 24/7 service
I den digitale verden vi lever i, forventer virksomheder at holde driften i gang døgnet rundt med fuld funktionalitet, selv udenfor arbejdstiden. Ved at outsource din IT-drift kan du få et supportteam, som er tilgængeligt døgnet rundt - hele året - og som sørger for at tackle enhver kritisk situation som opstår.
Download e-bogen "Grundprincipperne i Application Management Services" og find ud af, hvordan du kan lægge en strategi for videreudvikling, udbedring og opdatering af dine systemer.