Et værdifuldt netværk - For dig med solidt kendskab til lean Service & Adm.!

”Networking er den nemmeste måde at gøre et stort problem til et lille og den hurtigste måde at få sat dine skibe i søen. Er du ambitiøs i dit eget liv, og vil du holde trit med tiden, så må du kunne networke.

Det er igennem dit netværk, du har adgang til masser af værktøjer og muligheder for at skabe en endnu bedre livssituation og karriere. Uanset om du er iværksætter, funktionær, studerende eller arbejdsløs, generalist eller specialist, må du forholde dig til, at folk omkring dig networker. Networking er ikke en smart trend, men en måde at tænke og arbejde på, som er kommet for at blive."

Sådan skriver Soulaima Gourani - erhvervskvinde, foredragsholder, rådgiver, forfatter og debattør. I effektivitet.dk er vi ening i vigtigheden af et godt netværk. Vi har netværksgrupper indenfor Lean Service og Administration, Lean Production, TWI, SCM og Operations Management.

Inspirere og opbygge kompetence

Missionen med vores netværksgrupper er at "inspirere og opbygge kompetence ved at indhente og udveksle kompetence i operational excellence gennem videndeling, adgang til best practice og certificeret uddannelse, som fremmer medlemmernes og virksomhedernes succes".

Møder i netværksgrupperne er åbne og uformelle, men samtidig meget konkrete. Meningen er at give de enkelte medlemmer større viden, bedre værktøjer og ny inspiration til at løse både generelle og specifikke opgaver i virksomheden.

Lean Service og Administration

Netværksgruppen for Lean i Service og Administration dækker medlemmer fra hele landet og på tværs af brancher. Deltagerne forudsættes at have et solidt kendskab til Lean også i strategiske sammenhænge, samt at have et ønske om at udvikle og dele egen viden.

Møderne i netværksgruppen er struktureret således at deltagerne aktivt bidrager med viden, synspunkter og erfaringer i forhold til konkrete emner. Emnerne er defineret af værtsvirksomheden, som ønsker netværksgruppens bidrag til specifikke problemstillinger.

Netværksmøderne

Der er typisk 4 møder om året. Senest var gruppen hos Jyske Bank, hvor temaet var: Ledelsens rolle i forhold til vedholdenhed og gevinstrealisering. Gruppen har også været på besøg hos SKAT, hvor fokus var styringstavle på afdelingsniveau (kundeservice med 1.800 medarbejdere) og gruppearbejde vedr. proces-KPI og procesgovernance, hos Bisnode Denmark hvor der blev talt om etablering af et aktivt procesejerskab med udgangspunkt i Bisnodes konkrete erfaringer og udfordringer med Gluu procesværktøj. Derudover var gruppen sidste år også på besøg hos Fødevarestyrelsen, hvor man diskuterede procesoptimering og digitalisering.

Værdifuldt for både værtsvirksomhed og deltager

Et besøg af en netværksgruppe kan give konkrete idéer til tiltag samt en masse ny energi, der kan være med til at sikre fremdrift for værtsvirksomheden.

Som netværksdeltagerne for man mulighed for løbende at kunne sparre med hinanden, så man bliver bekræftet i, at man er på det rette spor - eller det modsatte! Et godt netværk kan også være en genvej til succes, fordi du bliver præsenteret for en masse uvurderlige og oftest dyrekøbte erfaringer. Netværket vil også kunne støtte dig, når du løber ind i udfordringer.

Netværkslederen

Lars Lanzky Otto har en uddannelsesmæssig baggrund som civilingeniør og har i hovedparten af sit arbejdsliv arbejdet med optimering i forskellige sammenhænge. Lars har praktisk erfaring med de fleste Lean metoder og værktøjer og bliver drevet af at skabe gode og holdbare løsninger. Når det lykkes, er det muligt at skabe bedre kundeoplevelser, mere tilfredse medarbejder og lavere omkostninger. Han arbejder som Senior Business Process Expert i Nordea, Global Financial Crime Prevention.

Det siger deltagerne

Konstruktiv dialog

"I netværket kan jeg trygt afprøve nye idéer og udforske konkrete problemstillinger sammen med ligesindede. Netværket giver adgang til en masse viden og erfaringer omkring Lean, og det giver os en konstruktiv dialog omkring emner og udfordringer, som alle i gruppen kan relatere sig til. Jeg får nye vinkler og ny inspiration til konkrete tiltag, som jeg kan tage med hjem og arbejde videre med i egen virksomhed."

Pia Bettina Sund Bundgaard, Senior Effektiviseringskonsulent, Jyske Bank

Konkret sparring

"Gennem møder med proceskonsulenter fra andre organisationer får jeg nye vinkler og perspektiver på de opgaver, jeg arbejder med til dagligt. En vigtig del af det er en interessant indsigt i, hvad andre proceskonsulenter arbejder med - herunder de problemer, de møder, og de resultater, de er med til at skabe. Netværksmøderne giver også mulighed for, at man kan få konkret sparring og feed-back fra hele netværksgruppen på en specifik opgave, når man er vært for et netværksmøde. Det er en ret stor luksus at få det."

Rune Schwartz, Lean konsulent, SKAT

Interesseret?

Hvis du er interesseret i at høre mere om Lean Service og Administrations gruppen er du velkommen til at kontakte netværksleder Lars Lanzky Otto på lars.otto@nordea.dk eller sekretariatet på info@effektivitet.dk. Se mere på www.effektivitet.dk

Netværksgrupper i effektivitet.dk

Lean Production Vest - En netværksgruppe der interesserer sig fagligt for produktion, produktivitet og procesforbedringer og har fokus på tværorganisatoriske forbedringer.

Lean Service og Administration - En netværksgruppe for personer med et solidt kendskab til Lean også i strategiske sammenhænge, samt at have et ønske om at udvikle og dele egen viden.

Operations Management Øst - En netværksgruppe som fokuserer på ledelse af logistikfunktionen.

Lean Supply Chain - en gruppe for dem der interesserer sig fagligt for anvendelsen af Lean tankegangen i praksis samt for Supply Chain Management og logistik.

TWI Netværk DK - en netværksgruppe for virksomheder og organisationer der har arbejdet med TWI i mere end 3 år og har udviklet interne TWI træner.

Basic TWI Netværk DK - en netværksgruppe for nye virksomheder og organisationer som er i opstarts- eller planlægningsfasen mht. at indføre TWI.

Læs mere på www.effektivitet.dk

Mere fra...

26.09.2018effektivitet.dk

Sponseret

Servitization: Extended Business Model for more Revenue and Profit

12.09.2018effektivitet.dk

Sponseret

Ny efteruddannelse i Operations og Supply Chain Management på DTU

29.08.2018effektivitet.dk

Sponseret

Brug problemer til at skabe innovation og udvikling

15.08.2018effektivitet.dk

Sponseret

Spring Servitization Conference på Copenhagen Business School

17.07.2018effektivitet.dk

Sponseret

Aktuelle værktøjer: 6 steps - og på vej mod Toyotas A3 niveau

05.07.2018effektivitet.dk

Sponseret

Vind fremtiden