Danske netbutikker jagter 100 millioner forbrugere i EU
Der er penge at tjene ved at ekspandere sin onlinehandel til udlandet, og det har de danske e-handlende øje for....
Det er logisk at satse på udlandet, fordi internettet giver danske netbutikker et langt større kundegrundlag, idet 22 procent af borgerne i EU eller godt 100 millioner forbrugere har handlet på tværs af grænserne i EU i løbet af det seneste år, siger Henrik Theil, kommunikationschef i FDIH, Foreningen for Distance og Internethandel og fortsætter:
Blandt de små netbutikker sælger halvdelen allerede til udlandet, og kun 5 % af de mindre regner ikke med at sælge ud over landets grænser. Hos de store netbutikker i Danmark har 3 ud af 4 allerede salg til udlandet, og resten regner med at starte salg ud over Danmarks grænser.
Danske netbutikker kan på den måde hente de 7 mia. kr. hjem og helst mere - som de går glip af, når danskerne handler online i udlandet.
Af samme årsag fokuserer FDIH i år i højere grad på netop salg til udlandet på Danmarks største konference om e-handel. Årets E-handelskonference afholdes den 29. september i Bella Centeret, hvor temaerne blandt andet handler om, hvad der skal til for at få succes med sin onlinehandel også i udlandet.