Danmark er i recession men det er e-handel ikke!
Vi har ALDRIG før oplevet så stor interesse for e-handel! Ordene kommer fra Annette Falberg, adm. direktør for...
Lige nu taler tallene for sig selv. Mens detailhandlens omsætning er stagneret med tendens til at være svagt faldende, så ser det pt. ud til, at omsætningen på e-handel i Danmark alene i 2011 vokser med 15 %. Så recessionen styrker altså handel på internettet. Danskerne er blevet meget mere prisbevidste, og de sparer sammen for at købe det helt rigtige til den bedste pris. Vi kan fx se, at 3 ud 4 sammenligner priser i fysiske butikker og på nettet, og her er det altså ofte fysiske detailbutikker taber terræn, fordi de ikke kan matche prisen og udvalget, siger Annette Falberg og fortsætter: Af samme årsag er det selvfølgelig glædeligt at se, at så mange firmaer tager onlinehandel til sig og lancerer webshops samtidig med, at de engagerer sig hos FDIH.
Det var de helt store sværvægtere som bl.a. marketingguruen Jeffrey Eisenberg, Amanda Rosenberg fra Google, Matt Wood fra Amazon, Ulric Jeromé fra PixMania og Roslyn Layton fra Klean, der talte på konferencen. Temaerne på årets konference var: Mobile Commerce, Social Media & Commerce, Cross border, Multi Channel Retail.