09.09.2019  |  Branchenyt

Indspark: Business Central støber fundamentet under nye produktivitetsgevinster

Mange steder i verden er lange arbejdsdage normen, og i videnstunge brancher kan medarbejdere let bruge enormt mange timer om ugen på jobbet. I Skandinavien har vi tradition for kortere arbejdstid, men for til gengæld at løse opgaver meget effektivt.

Af Kostas Panayotis, Senior Sales Executive, Columbus

De seneste år er produktivitetsstigningen imidlertid stagneret, hvilket sætter virksomhedernes konkurrenceevne under pres – og i IT-branchen har vi også længe efterspurgt platforme, der kan være med til at løfte produktivitetsudfordringen.

Annonce: (Artiklen fortsætter efter annoncen)

Men med seneste opdatering af Dynamics 365 Business Central – kaldet Spring Release 2019 – er Microsoft ved at få hul på bylden og for alvor sætte produktivitet i højsædet. Det er muligt efter en årelang indsats, hvor man har fokuseret på at ”trække rør” og forbinde datamodellerne bag Office 365, Dynamics 365, Power BI, Azure og de andre Microsoft-platforme med hinanden.

Brug tiden mere effektivt med maskinlæring og optimeret samarbejde
Microsofts tilgang bygger på erkendelsen af, at det næppe er muligt at få den gennemsnitlige medarbejdere til at løse flere opgaver eller overskue mere information. Derfor er der er behov for at styre, optimere og automatisere opgaver og behandling af information.

Det kommer dels til at ske ved, at man kan løse opgaver og få indsigt på tværs af platformene, uanset hvilken del af infrastrukturen, man arbejder i lige nu. Det er også blevet lettere at samarbejde, blandt andet ved at kunne give hinanden konkrete opgaver at løse inde i forretningssystemet. Hvilket kommer til at spare rigtig mange telefonopkald, mails og møder.

En anden markant forbedring er, at Business Central – via tæt integration til Machine Learning-værktøjer – er på vej mod at kunne udføre flere af de meget tidskrævende opgaver, der i dag løses manuelt såsom basal bogføring, fakturabehandling m.m. Til gengæld får brugeren i højere grad ansvaret for at overvåge og kontrollere, at arbejdsopgaverne løses korrekt.

Endelig skal man være i stand til – langt hurtigere end hidtil – at give medarbejdere adgang til en effektiv og velfungerende suite af værktøjer. Jeg arbejder f.eks. tæt sammen med en hastigt ekspanderende virksomhed, der har behov for hurtigt at sluse nye medarbejdere og opkøbte virksomheder om bord og i gang med at løse deres respektive opgaver. Det kræver adgang til effektive og skalérbare standardsystemer, og til dét formål passer Microsoft Dynamics 365 Business Central som fod i hose.

Kom i luften med en moderne forretningsløsning på få minutter
Fire af de helt grundlæggende kvaliteter bag produktivitetsoptimeringerne i Business Central er således:

  • Fælles platform og enestående sammenhæng mellem Office 365, Dynamics 365, Power BI og Azure m.v.
  • Nem onboarding, dvs. hvor nye medarbejdere, afdelinger eller virksomheder hurtigt kommer i gang med en fuldt funktionel løsningsstruktur.
  • Optimal skalérbarhed, så virksomhedens digitale infrastruktur hurtigt tilpasses det aktuelle behov – ligeledes er det blevet markant nemmere at ”klikke” specifikke funktionaliteter på eller af Business Central.
  • Business Intelligence og Artificial Intelligence er indbygget og umiddelbart tilgængelig.

Med ”Spring Release 2019” kan man reelt få en fuldt funktionel forretningsløsning i luften på få minutter og koble tillægsmoduler eller apps på efter behov.

Farvel til endeløs udvikling af standardfunktioner
Hvor det tidligere krævede omfattende og tidskrævende udviklings- og implementeringsindsats at etablere eksempelvis fakturahåndtering, bankafstemning, rejseafregning eller andre funktionaliteter, så kan man nu komme i gang i en fart.

Og hvor vi som forretnings- og systemkonsulenter tidligere brugte mange timer på opbygning af infrastruktur og udvikling af ny funktionalitet, bruges under 10% af timerne i et projekt i dag på udvikling. Derimod er der langt større fokus på rådgivning og konfiguration af et standardsystem, der – et meget langt stykke hen ad vejen – bare fungerer.

Det er mere fagligt tilfredsstillende for os på konsulentsiden, giver kunderne markant større forretningsværdi og støber et solidt fundament under dét, der virkelig betyder noget for organisationer og medarbejdere: Nemlig at alle bliver i stand til at anvende deres tid og faglighed, så det giver den største værdi for virksomheden.

Læs mere om hvordan Business Central kan optimere din forretning

Tags: Columbus A/S, ERP

Mere fra Columbus

Columbus Danmark

Ballerup

Se profil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere