04.11.2020  |  Branchenyt

Blue Yonder’s kunder accelererer til Cloud

Indhold fra partner Hvad er dette?

Førende kunder såsom Essity, Carlsberg, Hema, HERBL, Hilti, Lululemon, Penske Logistics, PepsiCo, Petco præsenterede deres supply chain og cloud best practices ved Blue Yonder CloudCon

Den 20. oktober, 2020. gennemførte Blue Yonder’s sin globale CloudCon konference med fokus på  omlægningen til SaaS og den efterfølgende cloud-transformation. I mere end et årti har Blue Yonder hjulpet kunder med at flytte deres forsyningskæde-applikationer til skyen. Cloud-transformationen har til fordel at hjælpe kunderne med at fremskynde deres vækstmuligheder og styrke deres modstandsdygtighed, samt opnå end-to-end-synlighed og kontrol, som er nødvendig for at forhindre forstyrrelser i deres forsyningskæde.

”Jeg er stolt af at kunne annoncere, at vi i 3. kvartal af 2020 har haft det højeste antal af go-lives sammenlignet med de seneste tre år, med en stigning på 29% i forhold til det samme kvartal i 2019. Vores ’Customer Success Team’ har arbejdet hårdt for at skabe øget værdi for vores kunder. Vi ser frem til at fortsætte dette momentum og går ind i 4. kvartal med målet om at opnå den ønskede værdi indenfor en 120- til 150- dages go live periode,” siger Phillip Teschemacher, VP Sales, EMEA North & DACH, Blue Yonder.”

Blue Yonder har haft fokus på at flytte deres kunder til skyen. Virksomheden har et strategisk samarbejde med Microsoft om at tilbyde SaaS-løsninger til den markedsledende cloud computerplatform Microsoft Azure. Kunder, der skifter til cloud-baserede løsninger, kan drage nytte af en lang række fordele; i første omgang får de øget smidighed og hastighed ved at udnytte styrken ved kunstig intelligens og machine learning-løsninger til at skabe synlighed i realtid og træffe intelligente, selvstyrende beslutninger.

Tidligere på måneden fejrede Blue Yonder, at de har leveret 1 milliard forudsigelser for deres kunder, ved hjælp af kunstig intilligens (AI) og machine learning (ML).

Gennem deres cloud-drevne løsninger har Blue Yonder alene i september 2020:

  • Opnået 360,5 millioner genstande via deres fulfillment-løsning
  • Skabt 562 millioner varer med deres efterspørgselsløsning
  • Administreret 4,3 millioner forsendelser via deres transportstyringsløsning
  • Hjulpet 2,5 millioner medarbejdere med at styre deres tidsplaner via deres styringsløsning til ansatte
  • Administreret 7,77 millioner ordrelinjer via deres lagerstyringsløsning
  • Oprettet 3,75 millioner planogrammer via deres styringsløsning

Blue Yonder's resultat for SaaS i 3. kvartal blev drevet af fremskyndelsen i virksomhedens transformation til en SaaS- og abonnementsbaseret forretningsmodel. SaaS’ årlige tilbagevendende indtægter (ARR) for 3. kvartal 2020 var 295 millioner dollars sammenlignet med 180 millioner dollars i 3. kvartal 2019 og 257 millioner dollars i 2. kvartal 2020. SaaS’ tilbageholdte nettoomsætning (NRR) i 3. kvartal 2020 var 120% sammenlignet med 119% i 3. kvartal 2019 og 122% i 2. kvartal 20201. Kundernes velvilje til at tage Blue Yonder's cloud-drevne løsninger til sig, kombineret med virksomhedens omlægning til en SaaS-model, fremmer fortsat virksomhedens økonomiske resultater.

Virksomheder, der har ønsket at få indsigt i fordelene ved at fremskynde deres migreringtil clouden, har været inviteret til at deltage i Blue Yonder's CloudCon, en 1-dags virtuel konference, der fandt sted den 20. oktober. Deltagerne kunne høre oplæg af brancheledere såsom Julie Sweet, CEO, fra Accenture og Scott Guthrie, EVP Cloud & AI Group, fra Microsoft. Mere end et dusin Blue Yonder-kunder fortalte ved arrangementet om deres rejse til  clouden, herunder Essity, Carlsberg, Hema, HERBL, Hilti, Lululemon, Penske Logistics, PepsiCo, Petco m.fl.

Arrangementet, der forløb over en halv dag, bestod af to spor: Migrering og tranformation. Sporet om migrering var designet til at udstyre virksomhederne med den plan, som er nødvendighed for at skabe en effektiv migrering af deres eksistende aktiviteter til skyen. Sporet om transformation havde til hensigt at lære  virksomhederne, hvordan de kan opbygge en mere modstandsdygtig, effektiv og forudsigelig forsyningskæde ved at udnytte styrkerne ved skyen og ved brug af en platform. Lær mere på now.blueyonder.com/cloudcon.

Blue Yonder tilbød ligeledes en workshop i migrering til cloud. På workshoppen kunne virksomheder få en vurdering af deres forretningsværdi i forbindelse med deres rejse til skyen med Blue Yonder. Lær mere på denne side.

1 2. kvartal af SaaS ARR og NRR blev opdateret for at omklassificere et abonnement på professionelle tjenester fra SaaS til tjeneste-ARR. Selv om NRR for 2. kvartal 2020 er blevet ændret til 122% fra de tidligere 126%, ændrede den samlede ARR og abonnement NRR sig ikke som et resultat af denne omklassificering.

Yderligere Ressourcer:

Om Blue Yonder

Blue Yonder tilbyder verdens førende platform for såkaldte end-to-end, digitale forsyningskæder. Platformen giver virksomheder mulighed for at blive bedre til at forudsige og tilpasse sig, således at de hurtigt kan opfylde kundernes behov. Blue Yonder’s intilligenete plantform klæder virksomheder på til at træffe smarte, hurtige beslutninger om forretning og handel for at skabe mere vækst, rentabilitet og nytænkende kundeoplevelser. Blue Yonder giver dig mulighed for at udnytte dit fulde potentiale. Besøg blueyonder.com.

“Blue Yonder” is a trademark or registered trademark of Blue Yonder Group, Inc. Any trade, product or service name referenced in this document using the name “Blue Yonder” is a trademark and/or property of Blue Yonder Group, Inc.

Blue Yonder
15059 N. Scottsdale Road, Ste. 400
Scottsdale, AZ 85254

###

Mere fra Blue Yonder

Blue Yonder

www.blueyonder.com

  • +45 88 82 55 90
  • Strandvejen 60 2900 Hellerup

Blue Yonder (formerly JDA Software, Inc.) provides seamless, friction-free commerce, empowering every organization and person on the planet to fulfill their potential. Blue Yonder’s machine learning-driven digital fulfillment platform enables clients to deliver to their customers when, how and where they want it. Applying over 35 years of domain expertise, contextual intelligence and data sc…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere