Jobopslag

Application Specialist & Project Manager med logistik forståelse

DB Schenker

www.dbschenker.dk

  • info.dk@dbschenker.com
  • 36 86 95 00
  • Helseholmen 31-39, 2650 Hvidovre
Se profil  
Stilling: Application Specialist & Project Manager
Ansættelses­forhold: Fuldtid
Ansøgnings­frist: 11.06.2019
Tiltrædelses­dato: Snarest muligt
Geografi: Københavnsområdet
Oprettelses­dato: 14.05.2019
Søg job  

Vil du være med til at udvikle og implementere globale IT-systemer til håndtering de 150 største kunder i en af verdens største transport- og logistikvirksomheder? Har du en god forståelse for transport flows samt operationelle processer og brænder du for at skabe løsninger, hvor IT understøtter og effektiviserer logistik processer? Så er det dig vi har brug for i DB Schenker.

Dine opgaver:

DB Schenker er en af verdens førende udbydere af integrerede logistikløsninger og Supply Chain Management med 76.000 medarbejdere globalt.

Vi søger en Application Specialist & Project Manager til IT Solutions Global Accounts som kan udarbejde, implementere og understøtte avancerede ordrehåndteringsløsninger og EDI integrationer, hovedsageligt til virksomhedens globale top 150 kunder. Som vores nye kollega i IT Solutions Global Accounts har du base i Hvidovre og enheden er organisatorisk placeret i koncernhovedkvarteret i Essen, Tyskland.

Vores krav:

Der er flere indgange til stillingen

Du har måske ikke en IT faglig baggrund, men det er heller ikke et krav. Måske er du i stedet uddannet inden for transport og/eller logistik.

Det vigtigste for at kunne bestride jobbet er, at du har en god forståelse for de processer, der driver den daglige operation i en international transport og logistik virksomhed. Du skal desuden være struktureret, god til at kommunikere præcist samt være løsningsorienteret og nytænkende. Da vi hele tiden udvikler nye løsninger til at opfylde nye krav, er det vigtigt, at du trives med konstante udfordringer.
Yderligere har du en grundlæggende nysgerrighed omkring, hvordan IT kan understøtte og effektivisere logistik processer. Har du arbejdet med applikationen COS i forvejen et det et plus, men ikke et krav. Du har kendskab til de gængse EDI formater og arbejder naturligvis hjemmevant i Office pakken og et eller flere project management tools.

Du taler og skriver som minimum ét skandinavisk sprog flydende samt engelsk – kan du flere sprog er det et plus.

Vores tilbud:

Du bliver en central del af IT Solutions Global Accounts

Da du kommer til at arbejde med løsninger til de 150 største globale kunder i DB Schenker koncernen, vil du få kontakt til mange dele af virksomheden, hvor opgaverne og løsningerne ofte er forskellige fra sag til sag.

Du vil få ansvar for at udvikle og implementere globale IT-løsninger til ordrehåndtering og transportstyring, og vil være organisatorisk tilknyttet IT Management Land i koncernhovedkvarteret i Essen.

Du får derfor en central rolle i, til stadighed at udvikle og skabe IT løsninger der opfylder nye krav, og kan forvente at få mange spændende udfordringer i stillingen løbende.

Hos os vil du få mulighed for at være nytænkende og kreativ i dine løsninger.

Kontakt:

Har du spørgsmål?

Så er du velkommen til at kontakte Head of IT Solutions Global Accounts / RMS Ole Brock Lauritzen på +45 2815 1000.

Tags: DB Schenker

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere