5 typiske it-udfordringer der hæmmer vækst i virksomheder

På lageret skal der modtages, opbevares, plukkes, ekspederes og leveres varer hurtigere end nogensinde før. Samtidig skal omkostningerne holdes nede og lagerbeholdningen skal tilpasses ordreflowet.

Med store sæsonudsving på dage som Black Friday, op til jul og andre travle perioder, er det ikke altid lige let at holde tungen lige i munden. 

Der skal opretholdes et godt og sikkert arbejdsmiljø for medarbejderne. Teknologiske investeringer er naturligvis en del af udviklingen og effektiviseringen på et lager, men det skal også kunne betale sig. 

Herunder kan du se 5 af de mest typiske udfordringer og løsninger, som vi oplever hos vores kunder.

1. Skift papiret ud med en digital lagerløsning
Ofte ser vi at virksomheder har tunge og langsommelige arbejdsprocesser på lageret eller i butikken, som kan blive væsentligt effektiviseret ved at udskifte manuelle papirbaserede løsninger. Med en komplet cloudbaseret håndterminalsløsning kan du skabe sporbarhed, øget kontrol i logistikkæden og effektivisere dagligdagen i virksomheden.

Se løsningen her

2. Giv dine ansatte bedre muligheder for at være mere effektive
Ved at have fokus på vigtige arbejdsprocesser kan man frigøre tid. I Skoringen kan butikkerne og indkøbere selv forudbestille varer hurtigt og effektivt ved hjælp af en mobil PDA. Her kan butikkerne bestille mere end 25.000 varer og se lagerantal, så de ikke behøver at forlade butikken og kunden. Det sparer tid og gør medarbejderne mere produktive på gulvet. 

Se løsningen her

3. Digitalisér hele dit produktionsflow og få overblik
Hos Kathrine Andersen Chokolade har man fået digitaliseret hele processen fra indkøb af råvarer, vareforbrug, produktion og pakning. De kan styre alle processer helt ned på personniveau via tablets, hvor de også kan styre opgaver. Digitaliseringen har synliggjort deres processer og givet medarbejderne det nødvendige overblik.

Se løsningen her

4. Massivt vareflow kræver snorlige processer
Flere og flere forbrugere handler i dag på nettet, hvilket gør e-handel til et massivt vækstområde i detailhandlen. Det stigende onlineforbrug er også noget, man mærker til hos e-handelsvirksomheden SkatePro. Flere virksomheder har behov for mere lagerplads og implementerer lagerløsninger, der kan sikre effektiv vareregistrering- og forsendelse.

Se løsningen her

5. Skab samspil mellem online og offline kanaler
Hos den internetbaserede strikke- og hæklebutik, Hobbii.dk, er kunderne til stede både online og offline. For Hobbii, er det derfor vigtigt, at man kan hjælpe kunderne ved at benytte forskellige digitale tiltag, der skaber et samspil mellem de to verdener. Samtidig skal det være muligt at hjælpe og ekspedere kunderne hurtigt.

Se løsningen her

Om Delfi Technologies
Delfi Technologies er en europæisk it-virksomhed, der udvikler og sælger stregkodeløsninger i forbindelse med vareregistrering og elektroniske hyldeforkanter - primært til detail-, lager og logistikbranchen, samt sundhedsvæsnet. Delfi Technologies er vokset markant de senere år og råder i dag over 100 medarbejdere med kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam.

Mere fra...

08.03.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Unilite optimerer lager- og ordreprocesser med Delfi Technologies’ håndterminalløsning

06.03.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Lokalt apotek styrker kundekontakten gennem digitale prisskilte

04.03.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Dansk Flise Lager opgraderer butikkerne med digitale prisskilte

29.02.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Skjern Maskinforretning: Butikslokale moderniseres med digitale prisskilte og Kramps Retail løsning

27.02.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Hurtig og præcis lageroptælling med mobile PDA’er hos Beck & Jørgensen

23.02.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Logistik i Grønland: Central styring sikrer effektivitet hos Pisiffik