18.08.2020 | Branchenyt
5 typiske it-udfordringer der hæmmer vækst i virksomheder
Indhold fra partner Hvad er dette?
På lageret skal der modtages, opbevares, plukkes, ekspederes og leveres varer hurtigere end nogensinde før. Samtidig skal omkostningerne holdes nede og lagerbeholdningen skal tilpasses ordreflowet.
Med store sæsonudsving på dage som Black Friday, op til jul og andre travle perioder, er det ikke altid lige let at holde tungen lige i munden.
Der skal opretholdes et godt og sikkert arbejdsmiljø for medarbejderne. Teknologiske investeringer er naturligvis en del af udviklingen og effektiviseringen på et lager, men det skal også kunne betale sig.
Herunder kan du se 5 af de mest typiske udfordringer og løsninger, som vi oplever hos vores kunder.
1. Skift papiret ud med en digital lagerløsning
Ofte ser vi at virksomheder har tunge og langsommelige arbejdsprocesser på lageret eller i butikken, som kan blive væsentligt effektiviseret ved at udskifte manuelle papirbaserede løsninger. Med en komplet cloudbaseret håndterminalsløsning kan du skabe sporbarhed, øget kontrol i logistikkæden og effektivisere dagligdagen i virksomheden.
Se løsningen her
2. Giv dine ansatte bedre muligheder for at være mere effektive
Ved at have fokus på vigtige arbejdsprocesser kan man frigøre tid. I Skoringen kan butikkerne og indkøbere selv forudbestille varer hurtigt og effektivt ved hjælp af en mobil PDA. Her kan butikkerne bestille mere end 25.000 varer og se lagerantal, så de ikke behøver at forlade butikken og kunden. Det sparer tid og gør medarbejderne mere produktive på gulvet.
3. Digitalisér hele dit produktionsflow og få overblik
Hos Kathrine Andersen Chokolade har man fået digitaliseret hele processen fra indkøb af råvarer, vareforbrug, produktion og pakning. De kan styre alle processer helt ned på personniveau via tablets, hvor de også kan styre opgaver. Digitaliseringen har synliggjort deres processer og givet medarbejderne det nødvendige overblik.
4. Massivt vareflow kræver snorlige processer
Flere og flere forbrugere handler i dag på nettet, hvilket gør e-handel til et massivt vækstområde i detailhandlen. Det stigende onlineforbrug er også noget, man mærker til hos e-handelsvirksomheden SkatePro. Flere virksomheder har behov for mere lagerplads og implementerer lagerløsninger, der kan sikre effektiv vareregistrering- og forsendelse.
5. Skab samspil mellem online og offline kanaler
Hos den internetbaserede strikke- og hæklebutik, Hobbii.dk, er kunderne til stede både online og offline. For Hobbii, er det derfor vigtigt, at man kan hjælpe kunderne ved at benytte forskellige digitale tiltag, der skaber et samspil mellem de to verdener. Samtidig skal det være muligt at hjælpe og ekspedere kunderne hurtigt.
Se løsningen her
Om Delfi Technologies
Delfi Technologies er en europæisk it-virksomhed, der udvikler og sælger stregkodeløsninger i forbindelse med vareregistrering og elektroniske hyldeforkanter - primært til detail-, lager og logistikbranchen, samt sundhedsvæsnet. Delfi Technologies er vokset markant de senere år og råder i dag over 100 medarbejdere med kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam.
Branchenyt

Case: Store ambitioner hos dansk legetøjskæde
Der er fuld fart på hos indehaveren af Kids Coolshop i Vordingborg og Næstved. Her har man netop åbnet nyt kæmpelager til webshoppen og de fysiske butikker. Samtidig er der investeret i elektroniske prisskilte.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Løvbjerg indfører elektroniske hyldeforkanter i alle butikker
Det går godt for den privatejede, jyske supermarkedskæde Løvbjerg, som har oplevet stor fremgang i 2020 og kunne slutte året med 18% vækst. Kæden investerer derfor også i modernisering og flere digitale tiltag. Senest har Løvbjerg indført elektroniske hyl
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: En gang købmand – altid købmand
I begyndelsen af 2020 fik SPAR i Jyderup ny indehaver. I forbindelse med overtagelsen satte den nye købmand gang i en større opgradering af butikken. Nye tiltag skal give kunderne en forbedret oplevelse med blandt andet elektroniske hyldeforkanter.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Mere end 400 Coop butikker har fået elektroniske hyldeforkanter
Tilbage i 2010 fik den første Coop-butik elektroniske hyldeforkanter fra it-virksomheden, Delfi Technologies. Teknologien har udviklet sig meget siden da og i dag er løsningen taget i brug i mere end 400 af Coops butikker.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Erfaren MENY-købmand viser vejen frem
Den 1. maj 2020 fik Dalgaard Supermarked, MENY Hørsholm, ny købmand. Her startede et generationsskifte med den erfarne købmand, Lasse Simonsen, i spidsen. Han vil fortsætte butikkens succesfulde rejse og har allerede introduceret flere nye tiltag.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Norske Byggfag vælger elektroniske hyldeforkanter fra Delfi Technologies
Med Breece elektroniske hyldeforkanter fra Delfi Technologies sikrer byggemarkedet, Byggfag Mehamn i Norge, altid samme pris og information på hylden som i kassen.
Indhold fra partner