27.04.2017  |  Branchenyt

Undersøgelse: TCS scorer højest i kundetilfredshed

For fjerde år i træk er Tata Consultancy Services (TCS) den it-serviceudbyder, der opnår den højeste score, når det kommer til kundetilfredshed.

En stor undersøgelse om kundetilfredshed blandt it-serviceudbydere har for fjerde år i træk kåret Tata Consultancy Services (TCS) som den virksomhed, der har den højeste score i kundetilfredshed.

Læs også: TCS anerkendt for at tage socialt ansvar

Undersøgelsen, der er foretaget af Whitelane Research-instituttet i de fire nordiske lande i 2017, er baseret på besvarelser fra flere end 350 nordiske virksomhedsledere, der samlet har et ansvar for over 1000 it-servicekontrakter med en årlig værdi på over 40,9 milliarder kroner.

I undersøgelsen har Whitelane vurderet hver virksomhed ud fra otte præstationsindikatorer, og TCS indtager førstepladsen i både Danmark og Norden med en tilfredshedsscore på 82 procent.

Kompromisløst engagement er drivkræften
“Det kompromisløse engagement i vores kunder er en af de største drivkræfter bag vores vækst i TCS Danmark. Vores strategiske fokus ligger på value sourcing og digital transformation", siger Ruchikar Dalela, der er landechef for TCS Danmark, og fortsætter:

"Danske virksomheder er ikke bare på udkig efter en it-leverandør, men nærmere en betroet partner, som følger og rådgiver dem sikkert på digitaliseringsrejsen".

I Whitelane-undersøgelsen har man også fundet ud af, at det fortsat er kernekompetencerne, der har højeste prioritet for de nordiske virksomheder.

Derfor har virksomhederne en tendens til i højere grad at benytte sig af outsourcing, hvorfor 77 procent af respondenterne fortæller, at de vil fortsætte med at outsource på samme eller højere niveau fremover.

Innovation er grund til outsourcing
Samtidig viser rapporten, at innovation er vigtig for de nordiske virksomheder, hvorfor de anvender outsourcing til at kunne levere dette.

Således er 2017 det første år, hvor innovation indgår på listen over grunde til at outsource.

Læs også: Logistikkompagniet vinder CSR People Prize

Den nordiske Whitelane-undersøgelse kombinerer alt data fra Whitelanes årlige undersøgelser om it-outsourcing, hvor indkøbschefer (CIO/CFO) interviewes omkring deres outsourcing-planer og deres mening om serviceudbyderne.

Undersøgelsen blev foretaget gennem interviews af direktører, der har indflydelse på virksomhedens it-strategi og it-tjenester.

- EL

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere