Toyota går til stålet med leverance af eltruck

Toyota har leveret 19 nye eltruck til stålvirksomheden IB Andresen Industri i Langeskov på Fyn. IB Andresen Industri optimerer og udvider sin store truckflåde, så den både er miljøvenlig og klar til det stigende antal opgaver.

På de tre lokationer i Vejle, Fredericia og Langeskov har man nu i alt 58 Toyota og Kalmar truck, som alle er leveret af Toyota Material Handling.

50 lastbiler i døgnet
Den seneste leverance er domineret af netop store eldrevne Toyota og Kalmar gaffeltruck. Det går rigtig godt hos IB Andresen Industri, der leverer stål og færdigproducerede stålløsninger til en lang række brancher og kunder i både Danmark og Europa.
- Vi leverer både stålplader og spaltebånd, samtidig med, at vi også bearbejder og former stål og metal. Vi fungerer som lager for mange af vores kunder, og tilbyder i den forbindelse blandt andet samlede lager-, logistik- og transportydelser af de mange forskellige produkter. Sådan siger Glenny Skov, som er strategisk indkøber. Vi håndterer store mængder stålemner, og hver dag passerer i snit 50 lastbiler forbi IB Andresen Industri for at levere stål ind eller køre produkter ud til kunder. De mange interne håndteringsprocesser kræver både stærkt, robust og pålideligt truckmateriel, og det lever vores flåde af Toyota og Kalmartruck op til.

Fokus på ergonomi og sikkerhed
Traverskraner løfter og håndterer de tunge stålcoil, der vejer op til 35 tons, når de ankommer til Vejle og Langeskov. Kranerne løfter dem også videre til produktionsprocesserne. Efter opskæring, pladeklipning, spaltning, kantbukning, laserskæring, profilvalsning og andre bearbejdninger, tager Toyotas materiel over. Eltruck, 4-vejstruck og de store Kalmartruck transporterer blandt andet spaltebånd, coils, stålplader, lange emner til vindmøller, profiler til produktion af lastvognstrailere og faskiner. Toyotas truck er med i hele processen fra forarbejdning til de færdige emner ender på lastbilerne.
- Vi udfører rigtig mange operationer med vores gaffeltruck og arbejder i treholdsskift. Truckførerne kører op til otte timer dagligt og derfor er ergonomi og gode pladsforhold for førerne utroligt vigtigt, siger Glenny Skov.

Ib Andresen Industri prioriterer sikkerhed og godt arbejdsmiljø utroligt højt. Vi har haft en rigtig god og konstruktiv dialog med Toyota om truckløsningerne, og overliggeren blev sat højt med hensyn til sikkerhed og arbejdsmiljø.

Som eksempel kan nævnes, at man i industrielle produktioner ofte oplever at underlag og overgange fra haller til udendørs arealer er ujævnt. Toyota har løst opgaven, og har leveret alle truck med gummiophængte kabiner, som sørger for, at førerne ikke bliver udsat for rystelser og bump. Den øgede komfort og de ergonomiske tiltag gør samtidig arbejdet som truckfører attraktivt her i virksomheden, siger Hans Vedel Rasmussen, som står for teknisk support hos IB Andresen Industri. Sikkerhed er essentielt og det betyder, at alle truck er forsynet med ’Blue Spot’.


Fleksibel truckflåde
Alle truck i de respektive modelserier er leveret helt ensartet, da det giver stor fleksibilitet.- Det betyder, at vi kan flytte rundt på materielet alt efter behov og være sikre på, at maskinerne løser opgaverne uden problemer, siger Hans Vedel Rasmussen.
Han fortæller at truckførerne er blevet taget med på råd igennem hele forløbet med erhvervelsen af nye truck.

- Truckførerne er specialisterne, når det drejer sig om intern transport af stålemner. Med deres indsigt og kommentarer er det i samarbejde med Toyota eksempevis lykkedes at opfylde vores specialbehov for stor løftekapacitet på smalle arealer. Løsningen er Kalmartruck leveret med singlemonterede hjul og specialtilpasset agregat, der kan fastholde løftekapacitet ved stor løftehøjde. Vi har fået det udstyr, som lever op til lige præcis de krav, der er forbundet med håndteringen af godset i de mange processer.

Det betyder, at vi på lokationen i Langeskov indlagrer og plukker stålemner med Kalmartruck i det mobile reolsystem. Det har skabt plads til flere reoler og endnu flere varer, fordi trucken ikke fylder så meget, og har kortere venderadius.

Miljøvenlige truck er en del af miljøstrategien
Som Hans Vedel Rasmussen forklarer, har Toyotas tilgang til projektet været yderst professionel. Med leverancen af de seneste 19 trucks har IB Andresen Industri ikke kun oprustet flåden af truck til de opgaver, som der bliver flere og flere af. Man er også nået langt med udfasningen af dieseldrevne gaffeltruck i virksomheden. Vi er en miljøcertificeret virksomhed, og ønsker at gøre brug af så bæredygtige løsninger som muligt. Med vores flåde af eltruck er vi blandt dem, som sætter standarden i vores branche, siger Glenny Skov.

Mere fra...

14.04.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

03.04.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Technicon A/S og Toyota Material Handling Danmark A/S indgår samarbejde

21.03.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Toyota Material Handling Danmark leverer Danmarks første elektriske reachstacker

19.03.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Toyota Material Handling Europe følger EU's ESRS forud for sin tid i ny bæredygtighedsrapport

11.03.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Toyota Material Handling og Gideon indgår samarbejdsaftale om nye automatiserede logistikløsninger

08.12.2023Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Bæredygtig materialehåndtering i logistikterminalen