Sælg e-handelsvarer direkte til millioner af kinesere

PostNord har etableret e-handelskanal med China Post og platformen Ule.com, så danske e-handlere kan nå ud til den stærkt voksende middelklasse i Kina.

1. PostNords labeludskrivningssystem Pacsoft kan nu udskrive labels på kinesisk. Foto: PostNord..

16.02.2016

Poul Breil-Hansen, SCM.dk

Send varer til e-handelskunder i Beijing på 4 dage, 70 procent af hele Kinas befolkning på under 10 dage og resten af riget i midten på 20 dage. Sådan lyder det nye tilbud fra PostNord, som indeholder både leveringstider og priser, der sikkert vil overraske mange. PostNords mest brugte system til labeludskrivning hedder Pacsoft.

Pacsoft kan nu udskrive labels på kinesisk, der kan sættes på varen og sendes med fly til kinesiske kunder, som for eksempel køber ind via de store og meget populære kinesiske e-handelsplatforme.

Og det er der mange, der gør. Mere end 600 millioner kinesere har adgang til internettet, og op mod 400 millioner handler flittigt online via deres mobiltelefoner. Med tocifrede vækstrater er det enorme land godt på vej til at blive verdens største marked for e-handel, og faktisk ligger Danmark blandt de ti lande, kinesere flittigst handler fra på nettet.

Det kan man læse mere om i den gratis rapport ”E-commerce in China”, som kan hentes på eksportrådets hjemmeside. Rapporten er udarbejdet af Eksportrådet og PostNord og samler erfaring og gode råd til danske virksomheder.

Samlet pakke
”Der skal noget til at trænge igennem i et kolossalt marked i voldsom vækst som det kinesiske, men ikke mindst e-handel rummer store muligheder, der kan være værd at gribe. Samtidig er der en række forhold fra beskyttelse af intellektuel ejendomsret over sociale medier til betalingssystemer at tage højde for, når man vil eksportere online til Kina”, udtaler senior advisor i Eksportrådet, Therese Hermann, i en pressemeddelelse.

Og vil man eksportere online til Kina, har PostNord i samarbejde med China Post udviklet et samlet koncept, der gør det nemt, bekvemt og relativt risikofrit både at markedsføre, sælge, levere, overholde gældende regler og ikke mindst modtage betalingen.

”Vi har i samarbejde med China Post udviklet et samlet koncept i form af online salgskanal og logistik, der kobler danske e-handlere direkte til købestærke kinesiske forbrugere. Gennem denne løsning kan danske virksomheder gøre sine første konkrete erfaringer med e-handel i Kina uden de normalt høje opstartsomkostninger”, siger senior projektchef Poul Skovgaard, PostNord Danmark.

<p>”Vi kunne aldrig have løftet opgaven selv, fordi der er alt for mange komplikationer og risici” - Niels Bressendorff, Wellvita</p>

Kosttilskud til Kina
En af de danske virksomheder, som har grebet muligheden for at sælge til kinesiske e-handelskunder, er Wellvita, der sælger kosttilskud og helsekostprodukter.

”Vi kan sælge til kinesiske kunder, fordi de værdsætter den høje sikkerhed, som den danske fødevarekontrol garanterer. Tillid til vores produkter er afgørende for, at vi kan sælge til den voksende kinesiske middelklasse, som i stigende grad oplever velfærdsskavanker som overvægt og ømme led”, fortæller direktør Niels Bressendorff fra Wellvita.

Wellvita beskæftiger cirka 40 medarbejdere og har selskaber i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland med over 100.000 kunder.

”Vi er kun gået ind i salg til Kina, fordi PostNord tilbyder en samlet pakke, der gør det nemt og rimelig risikofrit for os at deltage. Vi kunne aldrig have løftet opgaven selv, fordi der er alt for mange komplikationer og risici. Det mest afgørende er markedsføringen, hvor platformen ule.com sørger for, at vi når ud til mulige kinesiske kunder. Vi har investeret lidt i oversættelse af hjemmeside og teknisk opsætning, men vi må sige, at den daglige drift kører nemt og smertefrit”, slutter Niels Bressendorff. 

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

18.04.2024SCM.dk

Fremtidens plastproduktion skal udvikles af CO2

18.04.2024SCM.dk

Logistikaktør går sikkerheden efter i sømmene

05.04.2024Swisslog

Sponseret

Inbjudan Webinar: Strategisk lagerautomation - 25 april

05.04.2024Zetes

Sponseret

Prévoté transforms inventory management with the ZetesMedea Full Pallet Inventory solution

05.04.2024SCM.dk

Materialehåndtering og robotautomatisering løftes til nyt niveau

04.04.2024TECSYS A/S

Sponseret

Er dit lager klar til en omnichannel strategi?

04.04.2024TECSYS A/S

Sponseret

Lagerteknologi: Top 5 systemer til at øge effektiviteten

03.04.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Technicon A/S og Toyota Material Handling Danmark A/S indgår samarbejde

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle