Irma i front på onlinesalg af dagligvarer

Irma satser nu på at komme helt i front, når det gælder salg af dagligvarer på nettet.

22.10.2012

Sponseret

EG A/S

EG Retail er valgt som samarbejdspartner på den del af projektet, der handler om styring af ordreflowet og sammenhængen i forsyningskæden hele vejen fra leverandørleddet og ud til kunden. Første del af projektet er netop afsluttet.

Når lastbilerne med Irmas logo efter 1. oktober 2012 triller ud fra det nye lager i Vallensbæk på Sjælland, er de pakket og lastet på baggrund af kundernes bestillinger det seneste døgn. Daglig og fejlfri levering af varer er en forudsætning for, at Irma får succes med sin nye store satsning på markedet for online dagligvarehandel. For at sikre maksimal kvalitet i leverancerne har Irma allieret sig med EG Retail, der står for implementering af nyt ERP-system og optimering af processerne vedrørende ordrestyringen.

Helt ny e-handelsplatform

Irma ønsker at etablere sig som en førende og seriøs spiller på markedet for online dagligvarehandel.  Etableringen af den nye store terminal i Vallensbæk er det første store initiativ på vejen mod at eksekvere og operationalisere den seriøse vækststrategi. Med en nye e-handelsplatform sætter Irma alt ind på at skabe størst mulig synergi imellem butikker og online handel og opgaverne er mange.

Næste afgørende skridt

Frem imod foråret 2013, hvor Irma for alvor sætter strøm til den nye onlinesatsning, ligger en stor og spændende opgave med udvikling af både backend og frontend af løsningen.

Fase 2 af projektet vil have til formål at udvikle onlineshoppen med følgende centrale elementer:

  • ERP – nyt lager- og økonomistyringssystem bygget på Microsoft Dynamics AX 2012
  • E-handelsplatform – ny salgs- og markedsføringskanal
  • CMS – webadministrationssystem til opskrifter, berigelse af varer m.m.
  • Kundeportal – frontend IA og design
  • Kundesystem og kundeservice

EG's rolle er at bygge det fremtidige ERP-fundament for Irmatorvet.dk og sikre en skalerbar løsning, så alle transaktioner sker gnidningsfrit. Andre involverede leverandører på løsningen er Vertica og Loft37. Loft37 skal levere interaktionsdesign og design, mens Vertica skal rådgive om de digitale muligheder og stå for udvikling og integration af løsningen og optimering af de bagvedliggende processer.

EG Retail er Skandinaviens største it-totalleverandør til detailbranchen og den største Microsoft Dynamics-partner med 100 % fokus på retail. Vi hjælper allerede en lang række detailkæder og -butikker til bedre resultater ved at strømline forretnings-processerne med henblik på at optimere forretningen.

Yderligere information

Læs mere om EG Retail og tilmeld dig EG's nyhedsbrev til detailhandelen på http://eg.dk/brancher/detail-handel-transport/detailhandel

26.03.2020EG A/S

Sponseret

Fire vigtige EG Clinea-releases i 2019

14.11.2016EG A/S

Sponseret

Vigtig viden øger salg og bekæmper svind

31.10.2016EG A/S

Sponseret

EG får ny topchef

08.10.2014EG A/S

Sponseret

Dynamics-dagen 2014 - Overser du optimeringsmuligheder?

25.11.2013EG A/S

Sponseret

Microsoft Partner Award 2013

28.04.2013EG A/S

Sponseret

ROI 2013 - styrk din konkurrenceevne