Jobopslag

Head of Business Excellence

Prime Cargo A/S

www.primecargo.com

  • loro@primecargo.com
  • 76321888
  • Profilvej 4, 6000 Kolding
Se profil  
Stilling: Head of Business Excellence
Ansættelses­forhold: Fuldtid
Ansøgnings­frist: Snarest muligt
Tiltrædelses­dato: Snarest muligt
Geografi: Midtjylland
Oprettelses­dato: 12.02.2018
Søg job  

Prime Cargo arbejder løbende på at forbedre kundernes oplevelse af enkelthed og fleksible løsninger. Et væsentligt element i dette er at sikre optimale arbejdsgange og arbejdsredskaber i samarbejdet med vores kunder.

Stillingsbeskrivelse

Vores Business Excellence afdeling arbejder med kontinuerlig optimering af kritiske aspekter af forretningsgange, herunder udvikling og brug af teknologi, optimering af effektiviteten i operationen, innovationsinitiativer og optimering af vores supplychain. Afdelingen arbejder ligeledes løbende med optimering af vores lageroperation, herunder arbejdsprocesser, IT løsninger, og integration med vores mange kunder.  Ansvaret inkluderer at levere support til de fysiske terminaler og varetager ansvaret for nye optimeringstiltag og innovationsmuligheder, fra idéstadie til eksekvering. Afdelingen har således en central rolle i organisationen som integrator mellem kundebehov og eksekvering. Arbejdet varetages af et højt kvalificeret team af medarbejdere som dækker over en bred vifte af kompetencer fra logistik og spedition til teknologi og projektledelse.

Prime Cargo har for nylig valgt at source IT infrastruktur og support fra en 3. parts leverandør og vores Head of Business Excellence er således i samarbejde med vores Finance Director ansvarlig for løbende koordination og udvikling med vores leverandør.

 

Organisatorisk placering

Business Excellence er centralt placeret i organisationen og understøtter størstedelen af forretningsområderne direkte eller indirekte, både i Danmark og i de øvrige lande.

Head of Business Excellence refererer til Prime Cargo’s Administrerende Direktør, og forventes at indgå i et tæt samarbejde med den øvrige ledelse om at nå konkrete og målbare resultater i henhold til de etablerede strategiske målsætninger.

 

Ansvarsområder og arbejdsopgaver

Head of Business Excellence varetager følgende ansvarsområder:

synlig og motiverende ledelse af vores Business Excellence afdeling.
tilsikring af at Prime Cargo’s IT arkitektur er opdateret.
varetagelse og administration af Prime Cargo´s teknologi budget og samarbejde med eksterne partnere på teknologiområder.
overordnet ansvar for afdelingens projektportefølje og leveringen af afdelingens projekter indenfor aftalt tid og budget.
ansvaret for kontinuerlig videreudvikling af Prime Cargo’s IT systemer og optimering af arbejdsprocesser i samarbejde med vores operationelle afdelinger.
ansvarlig for etableringen af business cases i henhold til etableret projektportefølje og realisering af etablerede benefits.
monitorering og opfølgning på vores teknologiske samarbejdspartneres ydeevne, leverancer og performance i forhold til indgåede kontrakter og Service Level Agreements.
ansvarlig for effektiv udnyttelse og udvikling af teknologi i operationen.
ansvarlig for at sikre effektive arbejdsgange og platforme til produktporteføljen.

Team

Afdelingen består af et team på 10 højt kvalificerede medarbejdere, med hver deres specialområder som blandt andet dækker projektledelse, systemarkitektur, kundeintegration, leverandørstyring, operationel support, innovation og procesoptimering. Teamet arbejder således organisk sammen omkring mange kernefacetter af værdikæden og er afhængig af effektiv kommunikation, samarbejde og individuel ansvarsfølelse.

Alle medarbejder besidder et højt servicegen, er dygtige facilitatorer og har i det daglige arbejde mange bolde i luften og en meget stor snitflade til alle dele af forretningen. Dette betyder at konstruktiv, coachene og nærværende ledelse, med god sparring er en vigtig del af arbejdet som Head of Business Excellence.

Krav til kompetencer og profil

Flere års ledelseserfaring fra enten IT branchen eller speditionsbranchen og/eller logistikerhverv.
Dybdegående kendskab og erfaring med projektledelse.
Konkret ledelseserfaring med innovation og realisering af innovative initiativer.
Erfaring med implementering af større IT systemer.
Et godt humør og en positiv tilgang til arbejde og kolleger.
En markant ledertype som formår at være en aktiv del af afdelingen, men samtidig har evnen til at arbejde vedholdende og struktureret, også i travle perioder.
Har evnen til at kommunikere klart med alle funktioner i organisationen (IT, operation, ledelse) i både skrift og tale.

Vi tilbyder

En CSR ansvarlig virksomhed, hvor vi hylder talenter.
En virksomhed hvor udviklingen går hurtigt og omgangstonen er uformel.
En virksomhed hvor vores værdier er fleksibilitet, pålidelighed, engagement, innovation.
Et job med mange udviklingsmuligheder.
Vi har en aktiv personaleforening, kantineordning, sundhedsforsikring for medarbejderne og dertil en masse engagerede kolleger. Løn aftales efter kvalifikationer.

 

Yderligere information

Ved spørgsmål kontakt Interim Head of Business Excellence Ronni Holmvig Strøm tlf. +45 2788 0315.

 

Ansøgning

Vi glæder os til at modtage din ansøgning og CV snarest muligt. Alle ansøgninger vil blive behandlet fortrolig og løbende. 

Vi modtager kun ansøgninger udfyldt online.

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere