Grænserne mellem online og butik opløses

Slutkunder begår i stigende omfang research online, før de begiver sig ud på butiksgulvet for at købe gaver til andre...

21.02.2012

SCM.dk

Slutkunder begår i stigende omfang research online, før de begiver sig ud på butiksgulvet for at købe gaver til andre og sig selv. Når kunderne står i butikken trækker de oftere og oftere smarttelefoner og tavle-PC’er frem for at sammenligne priser og læse anmeldelser. Det skriver CRM Daily. Detailhandelskæderne forsøger omvendt at lokke slutkunderne ind på deres hjemmeside, så de kan reducere deres udgifter til butiksarealer og –lager, ligesom de i stigende omfang bruger webbaserede tiltag såsom gratis trådløst netadgang til at fastholde kunderne i netop deres butik. Detailhandelskæder kaster sig ud i flere og flere eksperimenter, der udfordrer grænserne mellem online og offline handel. Det sker i jagten på at finde den optimale indkøbsstrategi for kunderne.

Kilde: CRM Daily.

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

18.04.2024SCM.dk

Fremtidens plastproduktion skal udvikles af CO2

18.04.2024SCM.dk

Logistikaktør går sikkerheden efter i sømmene

14.04.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

10.04.2024SCM.dk

Et væld af nye emballageformer står på spring i Danmark

09.04.2024Industriens Fond

Sponseret

Kan vi klare os uden Kina?

05.04.2024Global AGV

Sponseret

5 fordele ved at skalere din produktion med AGV

03.04.2024WITRON Group

Sponseret

20 years of successful partnership

02.04.2024SCM.dk

Cybersikkerhed giver nye karriereveje for unge

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle