BearingPoint fortsætter som partnerejet
Management- og teknologihuset BearingPoint har netop etableret sig som en partnerejet organisation i Europa, efter det amerikanske moderselskab i foråret måtte dreje nøglen om. Den nye danske adm. dir. tror på tredobling af omsætningen i Danmark inden for to år.
Mens det amerikanske moderselskab for management- og teknologihuset BearingPoint i foråret måtte smide håndklædet i ringen og sælge forretningen, står det nu endeligt klart, at BearingPoint fortsætter på egne ben i Europa som en partnerejet organisation. Det er en europæisk ledelse bestående af 122 partnere fordelt på 14 lande i Europa, som for nylig gennemførte et såkaldt management buy out og nu har den tidligere EMEA-chef, Peter Mockler, i spidsen for det nye BearingPoint.
I Danmark er der store forventninger hos BearingPoints nylig tiltrådte adm. dir., Søren Ohm. Han forventer, at 2007-omsætningen på 28 millioner kroner tredobles inden for de næste to år, og det samme gælder antallet af medarbejdere.
Den størrelse har BearingPoint i landene omkring os, og der er ingen grund til, at det danske selskab ikke er lige så stort, siger Søren Ohm til Computerworld.
Det underbygger han også med, at der har været manglende kendskab til det danske marked, fordi selskabet har været styret af en udenlandsk ledelse, samt at BearingPoint i Danmark tidligere primært var et Øresundskontor med fokus på salg til Sverige end en rendyrket dansk forretning.
Men nu skal der altså satses mere på at skabe vækst på det danske marked.
Den nye europæiske organisation består af 3.250 medarbejdere fordelt på 14 lande.
-KGJ
Læs også: Farvel til BearingPoint i USA
http://www.scm.dk/hg/sc/artikel.nsf/0/KGJN7RJEYD